• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

Lappis: Yasuragiärendet är hos advokaterna nu så vi vet inte hur det blir. 

NENNE: var tog du vägen? Märker ni hur motvalls Pricken är - bara för att spåkulan till slut sa fredag/lördag MÅSTE hoan naturligtvis ut som det verkar torsdag!

• FruCicci

Lappis, vad gott det lät med både pajen och vinet Min make kom hem med blommor till mig idag, det var trevligt. Namnsdags blommor o även Louise fick en liten present! Just det vul i morgon för September, tummarna hålles!

• Telis

Nu hittade jag också mitt första inlägg - först i tråd nummer två, i mitten av november 2006. Ett tråkigt inlägg om rosenrot.  Och strax efter frågan Frullan vilken ställning man ska använda och Vickan svarar: "mitt tips om ställning i sängkammaren... fortsätt rida, då kan du själv kontrollera beröringen av Kläppen och brukar vara skonsamt när man är lite öm... "

Haha, att jag vågade mig in bland er, era tossingar!

• Tinga

Här har vi nu kört våra tre dagars inskolning med föräldranärvaro, så imorgon ska Piff & Puff vara själva på dagis. Jag oroar mig inte det minsta, för de har varit hur kavata, framåt och glada som helst under de här tre dagarna, så det kommer säkert att gå fint.

Men fy fan vad jag hatar att sitta med vid matbordet och se alla andra småttingar stoppa in mat i munnen för glatta livet. Jag blir så avundsjuk, arg och ledsen på samma gång. När i h-lvete ska det lossna för våra barn? Pratade med logopeden häromdagen och den 20 september ska hon göra ett besök på dagis för att se hur man kan hjälpa framför allt Piff att komma till rätta med hans sväljsvårigheter. För Puff går det förhoppningsvis bättre när vi föräldrar inte är närvarande och med tidens hjälp.

• sweetstreet

Å kan ngn ge länken till första tråden igen? 

Orkar inte scrolla bakåt för att leta...

Men vore skoj att läsa lite igen. Nostalgi....

• Lapinette

nenne har inte varit inne på ett tag ... kanske är dags att åka in snart?

• FruCicci

Men vad nu då vad konstigt det blev....

Hoppas det där ärendet med Herr Y faller till er fördel i slutändan då AM!
    Han verkar ju helt galen!
    Hoppas han är tillräckligt galen så ni kan vräka honom?

• sweetstreet

Å Tinga,

jag skickar kramar till dig! Förstår att det måste kännas så oerhört jobbigt och tungt. Alla fram och sedan tillbakasteg som ni kämpat er igenom.

• Tinga

Mitt första inlägg var först i maj, året efter tråden startades, när maken och jag påbörjade vår bebisfabrik. Fast jag var med som smygläsare redan från starten, eftersom vi redan då hade bestämt oss för när det var dags att starta våra försök. Minns att det kändes lite konstigt i början, för jag kände flera av er väldigt väl, medan ni inte visste någonting om mig. Fast det har jag ju ändrat på sen.

• sweetstreet

Sedan udnrar jag lite stilla vem denna Mr Yasuragi är??? har missat detta helt... 'AM, kasnke kan du sprida lite ljus i denna frågan lite grann...

Svar på tråden Livets toppar och dalar