• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • smint

Åh så spännande Nenne.. Jisses minns de första värkarna nu, så spänd och glad och allt på samma gång.. 

Ät massor, försök och sov och ja allt alla andra har sagt

• snaily

MNK kan du lyssna igen på på sveriges radios hemsida senare, det var nog smart att sova som det låter!

• kängu

Nenne, sov & ät! Jag gjorde inget av det, och så pratade jag om pizza typ hela förlossningen också! Barnmorskorna var helt förundrade- är du hungrig nu?! JAAAA skrek jag

• nennesjuttioåtta

äh så ont gör de inte, kanske 4 av 10. Antar att det blir värre sen så jag avvaktar med att poängbedömma. Och så går de ju över efter drygt en minut! Tur de inte satt i hela tiden, då skulle det nog bli en 8a

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2010-08-25 20:10:21 följande:
    men jag verkar (!) ha en man som läst på för han vet precis vad hans ka säga så jag slappnar av. Det här borde gå bra!
    Ååå vad bra det låter! Heja P!
  • FruCicci

Har ni coca cola eller ngt hemma Nenne, så lägg ner det i BB väskan. Jag tror nämligen inte du kan sova om du har haft 4 minuter mellan värkarna. Helt plötsligt smäller det till!

Jag TÄNKTE på detta idag, när du skriver att hon har varit där inne och pillat på tappen poch känt. Det är ofta det sätter igång av pillning. Det fick jag höra, för jag examinerade mig själv då jag skulle få Louise, hade liten känning o sen sprit på fingret och upp och veva runt, och visst var jag öppen, sen satte det igång.
    Men om du har 4 minuter mellan, kanske du inte ska stanna hemma för länge nu! Hur långt har ni till BB?
    Det är ju skönt att slippa föda barn på parkeringen som jag i stort sätt gjorde!

Fy fan vad spännande!

JAG VILL FÖDA BARN igen!

• nennesjuttioåtta

kängu  

PB – men jag fattar inte hur det kan variera så himla mycket med din cykel! Du har inte PCO eller något som de inte orkat kolla?!?! NÅT svar borde du ju kunna få, du får ju ägglossning till slut men varför så trögsläppt och hur lång lutealfas hade du nu egentligen?

• nennesjuttioåtta
    FruCicci skrev 2010-08-25 20:15:29 följande:
    Har ni coca cola eller ngt hemma Nenne, så lägg ner det i BB väskan. Jag tror nämligen inte du kan sova om du har haft 4 minuter mellan värkarna. Helt plötsligt smäller det till!Jag TÄNKTE på detta idag, när du skriver att hon har varit där inne och pillat på tappen poch känt. Det är ofta det sätter igång av pillning. Det fick jag höra, för jag examinerade mig själv då jag skulle få Louise, hade liten känning o sen sprit på fingret och upp och veva runt, och visst var jag öppen, sen satte det igång.Men om du har 4 minuter mellan, kanske du inte ska stanna hemma för länge nu! Hur långt har ni till BB?Det är ju skönt att slippa föda barn på parkeringen som jag i stort sätt gjorde!Fy fan vad spännande!JAG VILL FÖDA BARN igen!
    Det varierar så kraftigt, nu var det 9 minuter emellan. På förlossningen sa det att jag skulle vänta tills det var regelbundet och 3-4 minuter mellan dem. Vi har max 10 minuter till förlossningen.
  • nennesjuttioåtta

Och coca-cola mm har vi haft hemma i 4 veckor just in case. Wohooo här ska drickas lärre!

• FruCicci

Du lär behöva socker under förlossningen!
    Sen kommer du bli skit törstig, när allt vatten i din kropp försvinner, dels när vattnet går sen är det ju en ansträngning att föda, så se till att ha mycket dricka, eller se till att BB har en kanna vatten!

men du, jag återupplever.
    När jag stod och gungade och lutade mig mot byrån i hallen, alltså hade svårt att parera värkarna i upprätt tillstånd, då åkte vi in, det skulle jag nog gjort tidigare...
    har du varit på toa o sett om du har rosa akriga flytningar eller så?
    doppar det?

Svar på tråden Livets toppar och dalar