• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

Cicci: Yasuragi samlar minuspoäng så det står härliga till! Hoppas på att kunna vräka honom snart ...

Sweet: det är en jobbig ny hyresgäst i vårt hus. Han är miljardär och kräver att få bygga om sin HYRESRÄTT fullkomligt. Förefaller besatt av duschrum och toaletter - han vill ha stora hemma-span (därav namnet Yasuragi). JAg hatar honom. 

• sweetstreet

Tinga tinga vännen.

Även om det låter klichéartat och att det för er just nu känns som en evighet bort så KOMMER DET ATT VÄNDA!!!!!! Det GÖR det. men visst, det är inte lätt att trösta sig med det när man sitter mitt i det. Jag vet. Har ni någon kontakt med andra föräldrar i liknande situationer???? Sådant kan ju hjälpa lite. Att få tips, råd men framförallt stöd av andra som känner likadant.

Jag har som jag redan berättat för dig vänner som har en dotter som hade mycket jobbiga ätsvårigheter som liten. Hon föddes med ett kromosomfel vilket gjorde att hon fick sondmatas länge och sedan fick hon knapp. Knappen var för deras del en otroligt positiv upplevelse på så vis attt matningen blev så mycket enklare. Men det svåra för henne och dem sedan var ju att hon aldrig hade ätit "normalt" och därför hade svårt att associera hunger och mättnadskänsla med att äta. Alltså att stoppa saker i munnen. Så de fick kämpa länge med det. Att få henne att faktiskt tycka det var ok att stoppa saker i munnen, tugga ochs välja. Samt att få henne att förstå att det var DETTA beteende som gjorde att hon blev mätt. De fick hjälp via sjukhuset med detta och gick på speciella ät-träningar men det tog tid. Ett tag ville hon enabrt stoppa torra saker i munnne. Som popcorn eller kex. Inga kladdiga saker. Då fick hon kväljningar och kräktes nästan. Men nu äter hon bra! Inte allt, men hon äter som "man ska" och det fungerar jättefint även om vägen dit var snårig och lång.

• Oms

jag läser ikap lite och har ingen aning om vad som diskuteras just nu, hoppas att jag inte kommer in helt galet med mitt inlägg - vet dock att Nennelainen har värkar!!! så spännande - heja pricken nu är graviditeten slut, nu är det dags att titta ut, heja heja heja

ang overalldiskussion så har jag haft reima samt nanook till mathilda, nanooken köpta jag på outlet förra året så det blev halva priset - helt underbart då de kostar 1800 annars hoppas ju självklart på ny outlet iår med om jag så ska ta ledigt från jobbet så gör jag det för satan i gatan vilken grymt bra overall! under hela vintern behövde hon aldrig ngnsin ha kofta eller fleeceställ under, svettades inte när det var varmare ute och blev inte blöt när det regnade - kna det bli bättre än så? ( men så är ju nanook ett svenskt märke också )

Telis - du har fått jättemånga jättebra tips för förstoppning, tröga tarmar o magont hos bebisar och jag kan bara tillägga att lactulos inte bara är receptfritt utan även det man ger på sjukhuset när man behandlar bebsi med förstoppning/svaga tarmrörelser etc har en väninna vars nu 2,5-åring föddes i v 27 och hon har tills för ca 6 mån sen haft stora problem med förstoppning, och i öht svårt att få ut bajset. de har fått ge rapsolja i varje mål med ersättning ( som i sig kan ge förstoppning så den fick de sluta med så fort som möjligt) och sen lactulos mellan måltider. päron och katrinplommon har också getts samt banan- övermogen banan har varit laxerande och grönare banan förstoppande. mjölkprodukter har gett magknip coh än mer kluttar men ingen intolerans eller allergi finnns. pröva dig fram men vänta inte med att söka vård om det inte ger med sig, det kan bli en negativ spiral.

Smint - minns att jag sett dig lite här inne tidigare, förstår om du inte hinner med, det är nästintill omöjligt om man inte kan kika på BT på dagtid och sen delar dator med flera på kvällarna men vill du skriva så ge det ett försök

• Lapinette

AM - Om karln är miljardär varför köper han inte en bostadsrätt som han gör om till ett stort badrum???!!!

Stackars maken ... han tog nog sin i-phone och la sig i sängen. Ska nog låta honom få sin dator en stund.

• BrudSommar2006

Tinga, vad skönt ändå att det verkar gå bra på nya dagiset.

AM, måtte Mr Yasuragi drabbas av läskig pest!

• sweetstreet

Tinga

verkligen ingen tävling!! Och som sagt VÅR tid på neo var inte det minsta jobbig egentligen! Visst kände man viss oro och visst var det tungt att promenera fram o tillbaka (just snittad också) men i efterhand inser man ju hur bRA den där tiden var jämfört med alla som går igenom trauman där. Vår dotter var ju stor som en grobian jämfört med de felsta vi såg där i kuvöserna!!!!

• Lapinette

nennegumman - ETT STORT LYCKA TILL!!!!! Så häftigt att det faktiskt är på gång. Är så jäkla nyfiken på att få se Pricken.

• sweetstreet

AM,

jag undrar som Lappis! Vad fasen gör han i en bostadsrätt?? varför KÖPER han itne SITT EGET SPA bara???????????? Jävligt konstigt!

• MSW
    nennesjuttioåtta skrev 2010-08-25 20:57:41 följande:
    cicci – absolut inte överjävligt än på ett tag. Det här går bra! Nu sitter vi och dricker te och äter mörk choklad, BB på tv snart för inspiration, ahahahah! AM – yasuragi har dåliga vibbar, kristallkulan får ju in fel frekvens! Lapis – har du recept på chevrepajen?  
    Funderar du över paj recept nu? Härligt!
  • Oms

passionsblomman skrev 2010-08-24 11:02:29 följande:
    Gröna linjen mot Odenplan Två tjejer ∼15 är på väg till skolan.Tjej 1 (uppgivet): Alltså Guuud. Vi har förhör på neandertalarna idag och jag kan ingenting!Tjej 2: Va? Vad är neandertalare?Tjej 1: Alltså, typ som avatarer, fast på riktigt. Buss 535, Upplands Väsby Två killar ~15 sitter och pratar om någon de känner.Kille 1: Ja, alltså, han har Asperger.Kille 2 (fundersamt): Vad är det?Kille 1 (rycker på axlarna): Någon CP-sjukdom.En annan kille ~20 reser sig hastigt upp och ställer sig framför killarna.Kille 3 (ilsket): Ser jag CP-sjuk ut?!Kille 1 (nervöst): Eh… nää… vadå då?Kille 3: Jag har Asperger!De två killarna sitter tysta resten av resan.HHAHAHAHA! Jag sitter här och vrider mig för mig själv! Jag sakanr kollektivtrafiken! GUD vad mycket dumt man hörde!

men så underbart! dessa tonåringar, hahah

Svar på tråden Livets toppar och dalar