• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • passionsblomman

Det går ju bara inte att gå och lägga sig nu! Och sambon trodde han skulle komma och sitta lite id datorn..PHA!
    Nej nej. Nu ska jag nog poppa popcorn eller så, för detta är alldeles för spännande.

Nenne, vem passar Nancy förresten?
    Mormor?

• sweetstreet

Nenne,

du ahr intefunderat över webbkamera under förlossningen????? Jag menar du käner väl ändå ett visst ansvar för att VI ska kunna få veta saker NÄR de händer?!?!?!?

Generöst nog tycker jag det är heeelt ok om du sätter den så vi ser ditt ansikte och INTE "the portal".

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2010-08-25 22:01:17 följande:
    PB – ska hela förlossningen hänga inne hos oss och slita i min mans söta lilla rumpa i de där orangea byxorna?!?! Fast de tär kart, hjälper det så... nu tror jag vi ska gå och försöka vila lite     PWAAAHAHHAHAHHA
    Gaaa men hur ska vi andra kunna sova.. eller ens lämna datorn... kära nån.. behöver genast en sån där hightech-telefon och en "app" som håller koll på Prickens ankomst...
  • nennesjuttioåtta

PB – vi har vänner som bor några kvarter bort som lovat hjälpa oss. Just nu ligger hon som en slagen hjälte mellan oss och trynar. Snodde runt mina ben när jag stod och vickade med höfterna i dörrposten efter att ha släppt in henne men nu har hon intagit position Kringla

• viktualia
    sweetstreet skrev 2010-08-25 22:02:17 följande:
    Nenne, du ahr intefunderat över webbkamera under förlossningen????? Jag menar du käner väl ändå ett visst ansvar för att VI ska kunna få veta saker NÄR de händer?!?!?!?   Generöst nog tycker jag det är heeelt ok om du sätter den så vi ser ditt ansikte och INTE "the portal".
    du var lite mer drastisk där än vad jag var i mitt senaste inlägg *garvar*
  • nennesjuttioåtta
    sweetstreet skrev 2010-08-25 22:02:17 följande:
    Nenne, du ahr intefunderat över webbkamera under förlossningen????? Jag menar du käner väl ändå ett visst ansvar för att VI ska kunna få veta saker NÄR de händer?!?!?!?   Generöst nog tycker jag det är heeelt ok om du sätter den så vi ser ditt ansikte och INTE "the portal".
    vem vill se mitt fula fejs, när ni har chansen att se Pricken före oss?!?! 
  • Tinga

Heja dig, Nenne! Du verkar ju vara vid gott mod.

Telis - nu har jag skickat lite galleribilder till dig. Måste ju visa att mina barn faktiskt ser helt vanliga ut, även om de har ett ovanligt beteende i vissa avseenden.

• smint

Oms: Ja att inte hänga här på dagarna försvårar mkt, på kvällen har jag min egen dator så den behöver jag inte dela men man skall ju orka också.

Det svåra är att hinna kommentera allt, men får göra så gott jag kan annars får jag gå tillbaka till att vara smygis igen. 

• smint

PB: Du är helt fantastisk i ditt sätt att vara med barn och se barn. Har tänkt flera gånger på dig att du borde sadla om och kanske jobba med barn/ungdomar istället? eller fosterförälder som någon skrev. Du inspirerar

• FruCicci

Nenne - lycka tll i natt!!
    Ser fram emot SMS

Jag orkar inte vara uppe längre eftersom jag sov kass i natt.

Tinga, jag tycker faktiskt synd om dig USch vad jobbigt.
    Men som Sweetan säger, så är det det i mångt och mycket.
    Jag haf haft barn med krupp, inte sovit, inte tagit napp osv osv, och jag har många gånger kännt som du/ni beskriver. Särskillt min mammagrupp där alla utom Victor sov och tog napp, och åt allt som han inte gjorde.
    man känner sig helt misslyckad mellan varven. Nu när jag skulle skola in honom på stornarnsavdelning, så fick man stå där o skämmas för att han inte äter några grönsaker, inte äter någon frukt alls, inte ost, inte skinka inte smoothies osv osv osv Jag som lagar allt hemma och serverar allt nyttigt man kan tänka sig till maken och mig och barnen. När alla ungarna på dagis äter frukt får han en torr riskaka
    Tack o lov äter Louise iaf banan och melon

Svar på tråden Livets toppar och dalar