• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Telis

Jag är också sjukt taggad! Om jag hör från nenne inatt så loggar jag in och rapporterar!

Stort lycka till nu gumman!

• Lapinette

Oj, det närmar sig!!!

Omsan - sorry att jag skrev så kort men SYTYCD lockade .

• sweetstreet

Hahhaaa! Jag kollade den gamla tråden nu

NOSTALGI!!!

Och OJ vad många namn nick jag inte kände igen i början.

Själv var jag sen också. Inte förrän i början av september kom jag in! Fast jag hade följt tråden ett tag då. Gifte mig i slutet av juli det året och var i Sverige fram till början av augusti och följde tråden från starten har jag för mig.

Mitt första inlägg var detta:

Hejsan tjejer!

Har följt denna tråden lite av och till. JÄTTEKUUL!!! :D

Håller själv på att se "om det blir något". Men vi har inte varit superaktiva till en början kanske. Slutade med p-piller i början av året och tror det tog 2-3 månader innan mensen kom igång. 

I förra månaden köpte jag också ÄL-stickor för att kolla lite mer noga när den där jäkla ägglosningen egentligen skulle vara. Det är ju inte lätt att veta sådant när man som jag använt p-piller många år och totalt "glömt" bort hur det var innan när man var sådär "naturlig"...

Nu har jag haft ömmande bröst men det brukar jag ha innan mens så jag trodde det var tecken på mensen. Men den har inte kommit än. Fick en liten blödning häromdagen men sedan inget mer. Hm, ska man kanske ändå göra ett test då tycker ni????????
  • Oupsie

Kanske ska försöka komma ihåg vad jag skulle kommentera...

September, håller alla tummar jag kan för att det går bra på VUL!

PB, en stor bamsekram till dig!

Såg att det var några som undrade hur det går med huset. Vår bankman ringde idag och sa att det skulle upp ännu en nivå, så vi har fortfarande inte fått något besked. Han sa att det ingen hade opponerat sig hittils så han trodde att det skulle bli godkänt. Men jag vill inte ställa in mig för mycket på det, i fall det inte skulle gå igenom.

• Lapinette

Vad spännande det kommer att vara att logga in imorgon!

• sweetstreet

Hahahha! OMG!

OM jag hade vetat då vad jag vet idag hade jag ju aldrig trott man skulle testa sig!

Himmel!!!!!!

• sweetstreet

Iiih! visst kommer natten bli spännande!

• Oupsie

Så här mycket fart brukar det inte vara här inne så här dags . Så spännande så spännande!!!

• Ore

Och TACK för input om jobb-frågan!

Har diskuterat saken med maken litet också, och jag tror jag har en strategi... Den innefattar att i första steget utforska om det hänt något med arbetsuppgifterna i min bef. tjänst, för det stora problemet för mig är att jag har en massa tråkiga administrativa uppgifter som suger den bästa energin från mig... (Japp, har tagit upp det med chefen tidigare, som håller med mig men inte lyckats få till en ändring, dvs min avdelning får inte lämna ifrån oss det jobbet). Och sedan går jag och känner mig ganska värdelös, för att jag inte hinner allt det jag vill och borde göra, och får halvdant inlindad kritik från chefens chef m.m.

Men annars så vill jag ju faktiskt vara kvar på det jobb jag har, jag hade ju bara hunnit bli varm i kläderna innan mammaledigheten.

Och därför kanske det inte är jättesmart att söka det andra jobbet? Ifall de vill ha mig och jag måste tacka nej, eller begära skyhög lön för att de ska dissa mig... Det är en ganska glesbefolkad bygd ändå, med små orter, och det kan ju hända att jag vill söka mig till den arbetsplatsen i ett senare skede.

Men men, en sak i taget. Undersöka hur det verkar ligga till med nuvarande jobbbet blir prio ett...

• Oms

sida 456...

PB - neeeeej, vad trist!!! attans att det inte vill sig! förstår din frustration VET att jag skulle reagera exakt likadant i det läget! STOR KRAM på dig.

Svar på tråden Livets toppar och dalar