• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

Dos 1 av 20 slank ner som en smörad makaron ...

Sorry. Jag är bara så lättad. 

Piggelin: jag har inte riktigt förstått att denna graviditet varit ångestfylld? Vad är det som spökat?

• fru AM

Om du nu har lust att berätta. Inget krav.

• fru AM

Tack, Vickan! Det känns som om grattis var rätt ord!

• Klockarbol

Grattis AM - penicillin är ett elände. Som barn fick jag Kåvepenin med körsbärssmak, nästan 40 år senare får jag kväljningar av konstgjord kösrbärsarom...
    Bästisen fick med chokladsmak - samma lika där, hon spyr som en räv när hon råkar få i sig nåt med chokladsmak

I dag är det en något sämre dag - bilen rasade på väg till jobbet i morse och svärmor är på sjukhuset med hjärtflimmer.
    Så just nu väntar vi i stan på besked om svärmor blir hemskickad i dag eller inte.
    Stora madame tog bussen hem för att hämta minimadame på fritids.

Och i detta nu ringde maken () och sa att svärmor blir utskriven (förvånad eller?...) så nu ska vi åka och hämta henne och se till att hon får lite middag.

På återhörande

• Piggelin1

AM, jag kände nog inte riktigt att jag hade ngn rätt att sprida min ångest här mitt i alla andras kämpande med att få till ett plus. Extremt stökigt/stressigt på jobbet & minimalt med tid att hänga med er var också en orsak till att jag låg lågt.
    Som grädde på moset så fick jag grym ångest över att jag de facto fick panik de första veckorna efter plusset, för det var ju inte alls så det skulle kännas när mannan & jag bestämde oss för att sluta skydda oss i slutet av förra året Tog upp det ism inskrivningssamtalet på MVC, detta fruktansvärt dåliga samvetet att jag inte var så glad som jag "borde" i början, & hennes kloka ord då, gjorde mkt för att landa i det. Det där med när solen skiner på trollen, då spricker de. Lite så blev det ism inskrivningen för mig, en rejäl tyngd föll från mina axlar...

När jag sen strax före sommaren klev in här & chockade er alla med mitt plus, så hade jag hunnit landa i det hyfsat & då kändes det OK att prata om det med er. Sen vet jag att vi tusen ggr sagt här i tråden att alla får häva ur sig saker när man behöver det, men jag kände inte att  jag kunde med det...
    Sen var det nog så också att mannen & jag hade väldigt stort behov denna gången av att hålla det för oss själva betydligt längre (tills fvp var avklarat), förmodligen mkt pga alla totalt oväntade känslor som dök upp.

Så AM, det är inte konstigt att du inte visste - det är inte så många som gör det

Imorgon ska jag förresten träffa KBT-BM igen, blir intressant. Många poletter har trillat ner sen första besöket hos henne för några veckor sen! Sååå himla skönt!

• fru AM

Okidoki, Piggelin. JAg läser och jag "hajar leget" som vi säger här uppe i Stockholm!

KBT-BM ... hade nog jag också behövt vid närmare eftertanke. Men lite sent att komma på det nu, för min del menar jag. Hoppas på ett fruktsamt möte där imorgon då! Kram!

• fru AM

Måste säga att jag är imponerad av (och lite avundsjuk på) er som inser & märker att ni behöver hjälp fr t ex psykolog. Och agerar. Jag är så efterbliven på det planet att jag NU efter 8 år insett att jag nog borde gått och pratat med någon efter att min mamma dog hastigt och jag samtidigt separerade fr min sambo ...

• Piggelin1

Ja, det är verkligen guld värt att dessa resurser finns. Min ordinarie BM pushade även på mig i förra veckan att efter förlossningen ta upp det igen på BVC, så att det inte blir ännu en ryggsäck som jag släpar med mig i onödan. Fast förhoppningsvis blir det ingen ryggsäck att släpa på alls, eller iaf bara en väldigt liten sådan, som inte tynger så mkt denna gång

Nu ska jag logga av & hämta upp en kompis för att sen äta på stan - yummie!

Märks det att det lugnat ner sig på jobbet eller?!
     *tänker på min frekvens av inlägg & längden på desamma senaste tiden*

• passionsblomman

Okej, det är typ nu jag hade velat ha lite back-up:

www.brollopstorget.se/Forum-1-26/m3836118.html

..å andra sidan vet jag ju att sådär tycker kanske alla, -ni med? -
    så att säga som jag gör är antagligen det som verkligen är att sticka ut hakan.

Så, då är man väl äcklig då.

obs, jag ammade inte till smin son var 4, men bra mycket längre än vad somliga-eller kanske de flesta tycker att man borde.

Svar på tråden Livets toppar och dalar