• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • muggles

Shit jag missade Sommarpratarna - det är så bra det programmet!

• _koko_

Åh, snorkis, alla har skrivit så fint till dig så jag har inte så mycket att tillägga, men även jag är så glad att du orkar in till oss och känner mig hedrad att du har sånt förtroende för tråden att du vill dela med dig av ditt svarta till oss.
    Även jag ser dig som mamma och du har en dotter, SÅKLART! Om jag var i din situation och någon okänd frågade mig hur många barn jag har, så vet jag faktiskt inte vad jag skulle svara. Det är ju inget man förväntar sig att få till svar på den, till synes väldigt oskyldiga och lättsamma, frågan, men jag skulle ju samtidigt inte kunna säga att jag INTE hade några barn, för det skulle ju vara att förneka henne. Så jag förstår att du grubblar över det.
    Som jag skrev till dig i inboxen är jag noga med att minnas min kompis dödfödde son på hans födelsedag varje år, och du bekräftar ju att det är viktigt. Det är din dotter och hon har en födelsedag! Stora varma kramar till dig och din man!

• BrudSommar2006

Jag är på Öland. Här är det full storm så jag vet inte om bron är öppen och orkar inte riktigt ta reda på det men kontentan är att Iris nog får klara sig minst tills imorgon utan potta för den glömde vi hemma och det finns inte längre någon barnäffär här på hela ön utan man måste åka hela vägen till Kalmar, suck. Kanske att ÖoB eller Ica har, vi får se.

Missade Snorkis och missade när alla vackra dikter skrevs men har fått ta del av dem nu i alla fall och är oändligt tacksam både över att jag fått läsa så mycket vackert och över det som är bra i mitt liv.

Dåligt är att vi är sjuka allihop fortfarande men det är ju bara en liten parentes. Det enda är väl att Astrid åkt på en ögoninfektion så att när hon sovit kan hon inte öppna ögat utan att man tvättar ordentligt först och här kommer vi ju inte åt någon läkare om det inte blir total kris så vi får försöka klara oss. Men som sagt, bara en parentes.

• _koko_

muggles - Trumpeter och fanfarer och tusen grattis!!! Vad obeskrivligt roligt att du plussat igen, och att du kan njuta lite också, nu jäklar!!!

tinga - Blir så glad av det du skriver om killarna och håller tummarna för att "ett steg fram, två steg bakåt" äntligen ersatts av "full fart framåt"!!

fruLlan, älskade fruLlan!

I min kommun gäller heltid 60 dagar efter förlossning, sen 15h eller 25h och ledigt under skolloven. Vad som gäller innan förlossning vet inte jag heller, conny gick inte på dagis ännu...

• BrudSommar2006

Jag lyckades aldrig ta reda på vad som gäller de där veckorna man är hemma innan barnet föds vad det gäller dagis så jag tordes aldrig säga att jag var hemma och det var ingen som frågade. Sedan fick vi ju också gå ner i tid efter två veckor. Det har ju faktiskt hänt att jag tagit någon semesterdag när jag behövt göra någonting speciellt och inte talat om det på dagis men det har varit någon gång bara. Fast så får man ju egentligen inte göra!

• Ore

Försöker läsa ikapp, men har nu kommit till alla fina dikterna och snart börjar jag storgråta - vilket känns mindre lyckat när jag ska på intervju om 1,5 h...

KRAM till Snorkis.

Och KRAM till Porchez.

Och så får resten vänta till sen...

Puss på er!

• fru AM

Oj BS har ni glömt pottan!? Tänker omedelbart på Nenne vars föräldrar glömde pottan när de skulle till Öland - varpå Nenne höll sig mycket länge ... hoppas ni hittar en potta! I annat fall kanske vilken skål som helst på ica kan duga. Eller så är det läge att våga gå på toaletten. Livia skulle definitivt behöva en längre semester utan pottmöjligheten.

• BrudSommar2006

AM, Iris går på toaletten utan problem alls så jag vet inte varför hon tjatar om att hon vill ha sin potta. Är vi ute och handlar eller som när vi åkte hit och var in på bensinstationer och gick på toaletten så går det alldeles utmärkt och vi har ju varit här sedan igår kväll och det har inte varit några problem så jag funderar på om vi helt enkelt ska säga att det inte fanns några pottor i affären och strunta i att slösa bort en hel dag på pottjakt i Kalmar.

• fru AM

Lycka till på intervjun, Ore!

Penicillinet blir värsta följetongen här ... I morse ringde jag läkaren som (surt) sa att hon skulle skriva ut små piller till Hektor. Hon hävdade att hon inte hade en aning om vilka storlekar olika tabletter hade och tyckte underförstått att vi var klantskallar som inte fick i Hektor den flytande varianten. Kärring! Väl på apoteket så får jag inte hämta ut medicinen eftersom läkaren skrivit ut för starka piller (1g ist f 125 mg). Så ännu har inte H kunnat börja sin penicillinkur.

Oj nu levererades våningssängen som vi beställde för ett tag sedan! Koko: sugen på att komma och instruera vårt ihopskruvande?

• fru AM

Funderar på att inte ha henne som husläkare längre (och låta henne veta att vi väljer bort henne)

Svar på tråden Livets toppar och dalar