• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • muggles

Piggelin: går du på BMG? Jag funderar på vart men kan få ett tidigt VUL (v7) här i Gbg. Kan man få det via landstinget el är det bara BMG som erbjuder det?

• muggles

AM: jag tycker inte hon verkar ha ngn "kundmentalitet".

Jag lyckades äta Brieost till lunch utan att reagera förrän efteråt JAg är liksom inte inne i tänket...

• viktualia

AM - men vilken insiktslös läkare!!!! Det är väl knappast nån nyhet att småbarn tycker att pencillin är äckligt och att man måste anstränga sig på olika sätt för att få i dem det?!? Suck!!

Ore - hoppas intervjun går strålande!!! heja heja heja!

• MSW

Hej alla! Idag har A varit hemma från dagis, och vi har fått dela på dagen! Annars är jag mest fundersam över min tant! Är idag på dag 8(!) och det kommer mer blod än någon av dagarna hittills.. (ursäkta detaljerna).. Fyllde en super-binda på drygt två timmar! I vanliga fall brukar det vara slut eller i princip slut på dag 8! Jag fattar ingenting, blev nästan orolig.. Vad tror ni, borde man ta kontakt med ngn sjukvård eller avvakta?

• Piggelin1

Mugglan, nej jag går inte på BMG denna gång. Hörde av en bekant som fick sina två barn rätt tätt (båda efter mig) & som gick på BMG båda gångerna - hon var inte nöjd med dem gång numero två. Tror att det hade bytts ut en massa personal & att servicen var sådär, så då skippade jag BMG denna gång & körde på Kungshöjd istället (är ändå listad på deras vårdcentral, så det kändes enklast så). Plus att jag läste på deras hemsida innan att de hade KUB & då tänkte jag att det är ju sak samma som på BMG.
    Fast sen visade det sig att KUB, RUL osv var på Östra, så det var lite falsk marknadsföring där. Så om du vill slippa åka till Östra, så är ju BMG smidigt & turbulensen där kanske lagt sig nu. Carlanderska har också MVC numera vet jag, kanske kan vara ett alternativ också?

• MSW

Ore: heja heja! (-------) am: trist bemötande från doktorn!

• MSW

Förresten har jag löst ta-mig-från-festen problemet imorn, lillasyster kör och hämta mig!

• muggles

Piggelin igen: gjorde du tidigt VUL på Kungshöjd då? (Det var där jag gick med Moa men då gjorde de inga tidiga VUL alls.)

• Piggelin1

Jomen just det, det gjorde jag ju! Hade faktist helt glömt bort det
    Tror att jag var i vecka 10-12-ngnting då, men minns inte säkert. Fick erbjudande om ett tidigt UL av BM eftersom vi beslöt oss för att skippa KUB & gå rätt på fvp istället. Detta UL gjordes på Kungshöjd.
    Hmmm, men förresten, det var nog inget VUL utan ett vanligt UL. Herregud vad dåligt minne jag har - gravidhormonerna spökar för jämnan numera...

Svar på tråden Livets toppar och dalar