• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Heloise
    lanovia 08 skrev 2010-08-03 13:49:16 följande:
      Kan bara instämma, hoppas verkligen att det går vägen! När man hör om era jobba så BORDE det verkligen inte vara några problem.Heloise är du den första på ditt jobb som blirl gravid, eller första med det ansvaret? Om inte hur har det löst sig för de andra?
    Jag är den första på väldigt länge som är gravid, det var 8 år sen sist, och då hade hon andr auppgifter, ex hon satt på en stol i kassan mest hela tiden, men hon sökte inte ens Hp eftersom hon inte visste att hon kunde göra det. Hon hade problem med prematura sammandragningar och foglossning under hela gravididteten och barnet är född 3 veckor tidigt( enligt läkaren så hade troligtvis de tidiga sammandragningarna del i det).
  • Heloise

Mina chefer vill ju gärna att jag söker Hp, eftersom de vet att jag inte kommer att kunna hålla samma tempo som vanligt, äsch det löser sig. Nu ska jag gå och snuska upp mig inför BM mötet.

Ninnis: låter härligt med en syster vecka! Hoppas ni får ladda batterier och bara ha det mysigt!

Såg Valentines day igår, och grät hejdlöst samt blev lite kär i Ashton Kutcher, så fort mannen är borta Out of sight, out of mind....

• lanovia 08

Ninnnis skrev 2010-08-03 13:57:13 följande:
    skulle det vara

• lanovia 08

Heloise skrev 2010-08-03 14:04:28 följande:
    Jag är den första på väldigt länge som är gravid, det var 8 år sen sist, och då hade hon andr auppgifter, ex hon satt på en stol i kassan mest hela tiden, men hon sökte inte ens Hp eftersom hon inte visste att hon kunde göra det. Hon hade problem med prematura sammandragningar och foglossning under hela gravididteten och barnet är född 3 veckor tidigt( enligt läkaren så hade troligtvis de tidiga sammandragningarna del i det).

låter sjukt att du inte kan få sitta ner när du är i kassan, skulle det se sämre ut gentemot kunderna??

• lanovia 08

Haha vi har precis varit i en barnaffär och kollat på sele och barnstol. han som hjälpte oss lyckades prata om ev småsyskon i typ var o varannan mening. Undra om mina funderingar lyste ur ögonen på mig??

• Heloise
    lanovia 08 skrev 2010-08-03 14:09:06 följande:
      låter sjukt att du inte kan få sitta ner när du är i kassan, skulle det se sämre ut gentemot kunderna??
    nej, min ena chef anser att vi arbetar sämre om vi sitter. Eftersom vi ibland har lite dötid mellan kunderna, då vi ska göra andra saker, ex plocka varor, städa etc så tycker hon att vi blir för orörliga om vi sitter, ergo hon har tagit bort stolen. Det stämmer iofs, för nu har alla så jävla ont i fötterna att man tar varje liten chans att röra på sig. Hon må vara elak, men det är inge fel på hennes hjärna

• lanovia 08

Heloise skrev 2010-08-03 14:15:50 följande:
    nej, min ena chef anser att vi arbetar sämre om vi sitter. Eftersom vi ibland har lite dötid mellan kunderna, då vi ska göra andra saker, ex plocka varor, städa etc så tycker hon att vi blir för orörliga om vi sitter, ergo hon har tagit bort stolen. Det stämmer iofs, för nu har alla så jävla ont i fötterna att man tar varje liten chans att röra på sig. Hon må vara elak, men det är inge fel på hennes hjärna  

• Heloise

Allt bra hos BM, jag har fortfarande inte gått upp något , -3 kg sen inskrivningen i v9, är i v21 nu. Mina S-ferritin värden är bra, har gått från 170-110 på 12 veckor, och måste from v24 börja äta niferex, så där fick jag för att jag skröt om att ha höga järndepåer liksom. Det är väldans vad de små stjäl järn! Hb har gått från 150-132. äremot vill BM att jag kontaktar hematologen när jag inte längre är gravid, eftersom jag ligger så högt på järndepåerna, när jag hade 170 var jag ju ändå gravid, så hon trodde att jag kunde ligga runt 200 i vanliga fall. Nåja inte ett problem nu iaf. Känns verkligt nu när man får foldrar om ammning, om bb etc. Herregud vi ska få en bebis, det är inte på låtsas heller

Har skrivit upp oss på föräldrargrupp, men vet itne om Panzer kommer kunna gå, det är ju på dagarna, lärare har generellt sett lite svårt att gå ifrån mitt på dagen.
    Sen ville hon absolut att ajg skulle söka Hp och så pratade vi en del om det. Annars är det mest surrsurrsurr tack hejdå vi syns i spetermber.

• Ninnnis

Jag ska snart träna lite på jobbets nya gym för första gången. Jättesmidigt att det är så lättillgängligt, då finns det liksom inga ursäkter  

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...