• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Sonja68

Daa: hur mår du nu?

Och Heloise; jag skummade igenom och såg dina funderingar ang muffen Den BLIR sig lik, men ibland tar det lite tid. Men det är ett jäkla läkkött just där, verkar det som. Annars skulle ingen skaffa mer än ett barn

Jag sprack och blev sydd lite här och där. Fick dessutom infektion i såren, pencillin och svampinfektion som följd. Fick ärrbildningar och jätteont lång tid efteråt. Men med massor med barnolja och en make som faktiskt vet när han ska vara öm och försiktig, så är muffen sig lik igen Är helt återställd faktiskt

• Heloise

Sonja68 skrev 2010-08-03 17:40:08 följande:
    Daa: hur mår du nu? Och Heloise; jag skummade igenom och såg dina funderingar ang muffen Den BLIR sig lik, men ibland tar det lite tid. Men det är ett jäkla läkkött just där, verkar det som. Annars skulle ingen skaffa mer än ett barn Jag sprack och blev sydd lite här och där. Fick dessutom infektion i såren, pencillin och svampinfektion som följd. Fick ärrbildningar och jätteont lång tid efteråt. Men med massor med barnolja och en make som faktiskt vet när han ska vara öm och försiktig, så är muffen sig lik igen Är helt återställd faktiskt

Tja min mamma skaffade ju bara ett barn, så jag antar att jag är liiiite skadad haha, det är även kära mor som bidragit till ett visst mått av förlossningsrädsla. Fast jag känner mig rätt cool just nu, pratade med BM om det och hon sa att om jag fick tillbaka rädslan så skulle jag ringa auroramottagningen( den heter tydligen så här).

Kanske gör det bara för att vara på den säkra sidan. Men jag kan väl säga att jag inte direkt skulle gråta ihjäl mig om det vart kejsarsnitt, fast planerat sådant då. Har det väl dragit igång så vill jag att det ska gå hela vägen.

Sen hjälper det ju inte att alla verkar ha vänner som spruckit typ härifrån till  Rom, jag gillar ju min muffla, den har fungerat alldeles lysande och tillfredsställande i 31 år, vill ju helst inte att det ska bli permanenta skador eller att den ska bli stor som en grotta! Kniper ju redan, men oroar mig iaf lite sådär självupptaget för att sex ska bli som att kasta pinne i en grotta efter bebben är ute

• Sonja68

Heloise

Jag var också jättorolig. Men det blir bra alltihop ska du se. Knipövningar är jätteviktiga och de hjälper. Blir tillfälle till många knipövningar när man går med barnvagnen

Mig hjälpte det att läsa den där boken som en barnmorska skrivit. Minns inte just nu... hjälp mig någon? Och har ni tillgång till Aurora, vänd dig dit!

• Villemoa

lanovia: håller tummarna för att allt blir som ni vill att det ska bli, kram!

Ninnis & Sonja: min inbox står också öppen om ni vill prata av er, kram på er också! Sonja; tänker du kanske på Gudrun Abascals bok "Att föda - en barnmorskas tankar, råd och erfarenheter"? Den är jättebra!

Daa & Heloise: HP borde ni bli beviljade, inget att snacka om!

Heloise: skönt att allt såg bra ut hos BM. Jag ska också börja äta niferex och det ska bli intressant att se hur magen reagerar den här gången. Förra gången tog det S-T-O-P-P. Börjar med dem när vi kommer hem imorgon.

Här har foglossningen verkligen slagit till med buller och bång! Smärtan strålar från ryggen och ner i benen, fy farao! Det gäller att stålsätta sig de sista 15 veckorna, bebisen får, som Moa gjorde, gärna komma lite tidigare.

• Daa

Villemoa: usch, så besvärligt med foglossningen. Finns det någon hjälp för dig att få?

Sonja: något mindre ont i magen nu. Barnmorskan föreslog några dagars paus med järntabletterna, för att magen ska få må bättre och sedan varannan dag som tidigare. Eventuellt öka på eftersom. Men på hennes inställning drog jag slutsatsen att jag borde kunna fortsätta med varannan dag, men vara extra noga med järnrik kost och pimpla blutsaft eller något liknande. För faktum är ju att jag känner mig piggare sedan jag ökade på järnintaget.

Heloise: skönt att det såg bra ut hos BM. Väldigt vilken järntjuv Julle är.
    Jag försöker ha koll på min vikt själv, mest för att jag är nyfiken, och det går sakta men säkert uppåt mot nya toppnoteringar. Vet inte hur mycket jag förväntas gå upp i vikt. Det får bli vad det blir.  

• Daa

Heloise: för övrigt har du fått mig att börja tänka på konsekvenserna för min muffla. Fördärvat också! *hytter med näven*

*och kniper förstås... *

Och vad hette den där boken som du rekommenderade? "Best friend's..." "På smällen" har jag läst och den gillar jag. På att-beställa listan finns Gudrun Abascals bok.

• Heloise

Men herregud ibland är folk bara helt otroliga!!!

Nu har vi en tant, som itne är speciellt trwevlig, men iaf, hon har tjatat på mig hela sommaren att vi ska ta hem nå möss ifrån Aroma, de har inga konserveringsämnen etc, och nu då när jag tjatat hål i huvudet på cheferna så har vi tagit hem dem, enbart för hennes skull. Då är hon på mig och gnäller om att vi är 1 kr dyrare än ICA maxi, en krona, är det nått att bråka om? Jag försökte förklara att det är så, alla byutiker har olika marginaler på olika delar, ex vi är 4 kr billigare på nått än ICA maxi, men nä det spelar ingen roll. Sen att vi har tagit hem en hel jävla kartong åt henne, det spelar liksom ingen roll. Nä men ta bilen till Ica Maxi då och se om du kan starta bilf-n under 1 kr...

Nu var hon in igen och frågade om parmaskinka som bytt plats hade bara slängts där... Alltså ibland vill jag ha en AK4, obegränsat med ammo och åtalsimmunitet!

Daa: jag ser ut som en julgris, därför gör jag mitt yttersta för att inte gå upp i vikt överhuvudtaget. Du som är smal och fin kan gott slappna av och låta huliganerna få det de vill ha!

• lanovia 08

Vi kunde inte hålla oss utan gjorde testet redan ikväll. Blir ingen bebis om 8 månader.
    Konstaterade att det var nog lika bra med vi blev väl inte direkt lättade utan tyckte samtidigt att det hade ju inte gjort något...

• lanovia 08

Heloise är du rädd så kan jag absolut rekomendera aurora.
    Vet inte hur mycket du hängt med här innan du började skriva men jag var livrädd och aurora hjälpte mig. Jag gick från att börja gråta så fort jag tänkte på förlossningen till lugn och insiktt i att det hela skulle gå bra. Och när förlossningen var klar tyckte jag faktiskt att det var förvånandsvärt lätt och gav inget löfte om att aldrig mer göra om det som många gör direkt efteråt.

• Sonja68

Villemoa; Tack Just den boken var det. Hjälpte mig enormt inför min andra förlossning. Hade panik efter att ha spruckit och drabbats av elaka infektioner efter första förlossningen. Men jag läste boken och fick prata med en läkare om min rädsla och sen infann sig ett lugn. NÄr jag födde lilla K gick det av bara farten och de hann inte ens lägga epidural. Plopp sa det

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...