• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • lanovia 08

Ninnnis skrev 2010-08-03 09:11:42 följande:
    BRA att du har bestämt dig för att ta det lite lugnare, förresten. Det viktigaste är ju tiden med E, allt annat kan väl vänta. 

Jo det är ju så, ialla fall till stor del. Vissa saker måste ju göras. Men mycket kan vänta. Jag försöker få mig själv att fatta det.

• lanovia 08

Hur är det med dig Ninnis? Tre dagar kvar till semester.

Skönt att du slapp sköta handel och mat igår.

• Ninnnis

Det är 15 månader mellan mig och min bror...  Vi har alltid haft en enorm glädje av varandra, extra mycket pga åldern tror jag. Men jag förstår dina tankar. När ska du testa?

Det är bra, tackar som frågar. Är väl inte alltid den mest stabila när det gäller humör och tålamod, men I´m hanging in there Ska bli skönt med semester, om än lite trist att maken jobbar.

• Ninnnis

Ser dock  verkligen fram emot att tillbringa en vecka i Grekland med min lillasyster. Bara prata, äta & dricka gott, sola, bada och rå om varandra.

• lanovia 08

Ja jag tror också att närhet i ålder kan vara en fördel... bara det att mammans kropp och föräldrarna skall orka med också... men vi får se. Just nu har jag inget att säga till om, kroppen bestämmer: antingen är det något nu eller också får vi till att börja med snällt vänta på indianerna.

Mañana blir stora dagen.

Jobbigt med humöret, är det jobbigt på hemma plan eller vad??
    Förstår att det skall bli skönt med en vecka på Grekland *inte det minsta avundsjuk*

Ninnnis skrev 2010-08-03 09:28:28 följande:
    Det är 15 månader mellan mig och min bror...  Vi har alltid haft en enorm glädje av varandra, extra mycket pga åldern tror jag. Men jag förstår dina tankar. När ska du testa?Det är bra, tackar som frågar. Är väl inte alltid den mest stabila när det gäller humör och tålamod, men I´m hanging in there Ska bli skönt med semester, om än lite trist att maken jobbar.

• Ninnnis

Äh, det är väl en kombination av lite olika aspekter som tillsammans blir lite för mycket. Men det ska nog ordna sig.

Då håller jag tummarna för minus imorgon. Eller?

• lanovia 08

Låter jobbigt. Är det något du behöver prata eller skriva av dig angående står både mobil och inbox till förfogande.

Nej jag vet inte riktigt om jag vill att du skall hålla tummarna för det. Är så jäkla tudelad.

Ninnnis skrev 2010-08-03 10:29:02 följande:
    Äh, det är väl en kombination av lite olika aspekter som tillsammans blir lite för mycket. Men det ska nog ordna sig.Då håller jag tummarna för minus imorgon. Eller?

• Ninnnis

lanovia 08 skrev 2010-08-03 10:31:39 följande:
    Låter jobbigt. Är det något du behöver prata eller skriva av dig angående står både mobil och inbox till förfogande.Nej jag vet inte riktigt om jag vill att du skall hålla tummarna för det. Är så jäkla tudelad.  

Tack

Då håller jag tummarna för att din kropp tar ett beslut som är till det bästa  

• Daa

*håller tummarna för det allra allra bästa för Lanovia*

*kramar om Ninnis och påminner om inbox och telefon om det skulle behövas*

• Daa

Heloise: jag är också intresserad av erfarenheter av att söka havandeskapspenning, för det tänker jag göra. Jag tänkte väl betona de tunga lyften, de tunga arbetsmomenten, de märkliga arbetsställningarna (vika sig dubbel i höftleden med jättemage? njaaa...) och maskinerna. Har en kollega i en annan del av landet som har sökt och fått beviljat, så jag ska höra lite med henne också.

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...