• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Sonja68

Sitter på balkongen, dricker vitt vin och äter jordgubbar och solen värmer min uppnäsa. Semester

• lanovia 08

Hoppar in med en sommarvarm kram.

Snart skall vi beställt kök, så vem vet om några månader har vi kanske ugn igen.

• lanovia 08

Just nu känner jag mig less. Vill bara att maken skall få semester, men 6v kvar.

• Leksi

Ja herreminje vad varmt det är! Jag gillar värme i vanliga fall men med en liten tvåmånaders bebis är det inte så kul. Just nu sitter vi instängda med neddragna gardiner/persienner/markiser och lillkillen ligger naken på ett lakan och är ganska så nöjd för tillfället. Igår var det 30 grader här och idag ska det bli upp mot 35! Att gå ut efter kl 10 på fm eller före 18 på kvällen är tyvärr inte att tänka på. Men vi får njuta av de fina kvällarna.

De största kramar till Blommis! Vad skönt att Daa kom och hälsade på dig!

Grattis till semestern Sonja! Välförtjänt!

Sex veckor går fort *peppar Lanovia*. Inte helt fel att ha semestern kvar när alla andra börjar jobba igen.

Min man har just haft sin första semestervecka av fyra och det är jätteskönt att vara båda två hemma! Vi har heller inga ambitiösa reseplaner eller så utan nöjer oss med att fixa lite hemmavid, grilla, umgås med kompisar och planera Alfreds dop. Har ni förresten några bra tips på solosånger som passar på dop? Bruttan kanske? Vilka psalmer och sånger hade ni på Signes dop? *gratulerar i efterskott!*

• Leksi

Hoppas smörgåstårtan var god igår Ninnis!

• Fjällbruttan

Värme...blablablablabla.... vi FRYSER!!!!!!!!
    Kan vi få värme ooch sol NÅN jävla gång???
    5 grader på nätterna och vårt värmerrekord, håll ier, är 21 grader, en kort stund!
    Vi har inte haft mer en en hel dags sol i sommar!!

LESS!!

Skit i det, nu har jag gnällt klart, snart ska vi på Gotland så då kan jag sola mina vita ben

Våra solosånger var:
    -Himlen måste sakna en ängel
    -Du vet väl om att du är värdefull (psalm 791 i tillägget)
    -Du lilla barn

Psalmer: 248 och 201

Andra fina solosånger är:

De oskattbara
    Till en ängel
    Som en vind i ditt hår

Fler tips finns på dopguiden.se

Kram till er alla, nu vill Grodan ha mammas mage att sova på...

• Villemoa

Ja varmt är bara förnamnet! Jag gillar solen och värmen i vanliga fall men just nu suger den musten ur mig! Jag börjar känna mig lite tung och värmen gör mig otroligt trött och dåsig. Det går inte att sitta på altanen idag, vi håller till på vår lilla uteplats på framsidan som är helt i skuggan. Önskar att det kunde regna lite så det rensar luften.

Blommis: vad mysigt att få träffa Daa!

Kramar till alla!

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...