• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Sonja68

Godmorgon alla! *kramar Blommis igen* Hur är det idag?

• lanovia 08

KRAMAR om Blommis länge och väl! Hur känns det idag?

• lanovia 08

Jag är just nu superirriterad på en TANT i Coopskundtjänst här i närheten. Vi såg ett superbraerbjudande där förra veckan, trodde vi, men hade visst missuppfattat det lite. När jag ringde för att fråga om de hade kvar  det även denna vecka fick jag minsann höra att jag måste vara helt knäpp som tror att de hade ett sådant bra erbjudande, det fattar du väl att vi inte kan ha. Nä men sätt upp lappar med text som vi fattar då. Vi var två som läste och tolkade det likadant.
    Jag kan acceptera att vi missuppfattade texten men jag accepterar INTE att bli idiotförklarad när jag ringer och frågar. För en gångs skull lyckades jag nog bita ifrån ganska bra under samtalet. Kärring!

• lanovia 08

passionsblomman skrev 2010-07-07 23:46:59 följande:
      NI ska ju bo inne i huset fattar la du! Det är själva husvagnen som kanske är för bred för stolparna, fast både lastbil, flyttbil och traktor har hittills gått att få in iallafall.

Förlåt men, fnissar lite när jag tänker på hur stor Bruttan husvagn måste vara isåfall för att inte gå in.

• lanovia 08

Fru sy skrev 2010-07-07 10:09:31 följande:
      Det är barnkläderna som skall visas. Syr lite vuxenkläder oxå ibland med mammorna som skall gå med sina barn kommer att ha egna kläder.

Hur gick det då?

• lanovia 08

Sonja68 skrev 2010-07-07 11:40:53 följande:
      ja, Hurra!!! Klart ni måste styra kosan norrut. Se det som ett tecken att NU är det dags att göra den där resan till The Land of th Midnight Sun

Precis så ser vi det. Nu skall det blir av! Jag vill så gärna se Umeå igen och ner vi ändå håller på så tänkte vi ta den lilla svängen via Lulea, Kiruna, inlandet ner via Östersund. Det är ju bara som 3 stenkast

• lanovia 08

Vi åker runt 23 augusti som det ser ut nu, tar 2 dar på oss till Umeå, sedan Luleå, Kiruna... vi kanske når dig se så där slutet av den veckan eller något sådant.
    Vart bor du förresten? Har bara försökt fått ett ungefär hum genom att fråga Daa.

Fjällbruttan skrev 2010-07-07 23:39:29 följande:
    Pssst Lanovia, bra beslut för er!!!Det ska kännas rätt i maggropen Så.... när kommer ni??

• lanovia 08

WORD!

Sonja68 skrev 2010-07-08 21:48:55 följande:
    Blommis, du bara _måste_ skriva någon sorts bok med klokheter, för jag vet INGEN som är så fenomenal på att sätta ord på de känslor ett kvinnohjärta rymmer

• lanovia 08

lanovia 08 skrev 2010-07-09 09:01:28 följande:
      Precis så ser vi det. Nu skall det blir av! Jag vill så gärna se Umeå igen och ner vi ändå håller på så tänkte vi ta den lilla svängen via Lulea, Kiruna, inlandet ner via Östersund. Det är ju bara som 3 stenkast

Eller det där kanske var för optimistikt med tanke på att vi har en 6 månaders med oss och dessutom vill hinna se något under resans gång. Början av nästkommande vecka kanske är troligare....
    Vi skall vid lämligt tillfälle sätta oss planera lite bättre.

• Fjällbruttan

lanovia 08 skrev 2010-07-09 09:03:38 följande:
    Vi åker runt 23 augusti som det ser ut nu, tar 2 dar på oss till Umeå, sedan Luleå, Kiruna... vi kanske når dig se så där slutet av den veckan eller något sådant. Vart bor du förresten? Har bara försökt fått ett ungefär hum genom att fråga Daa.  

Heheeee... ni har ett klart tuffare tempo på körningen än vi
    Men vi är hemma när ni passerar, för vi  måste vara hemma den 25 eller nåt för då börjar barnen skola här
    Vart jag bor??
    I ett rött hus som står ute om natten

Kittelfjäll

Kantarellplockning kanske? Eller fiske?
    Stuga finnes till passerande BT-vänner, välkommen!!!

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...