• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Ankan80

Här går det rätt bra i värmen. Vår luft till luft-pump går att köra AC med på sommaren.
    Håller oss därför helst inomhus!!!

• Leksi

Tack så mycket för alla tipsen Fjällbruttan! Himlen måste sakna en ängel är ju så fantastiskt fin, den kommer vi nog också ha.

Dopguiden var ju en jättebra sida! Massor av sånger att gå igenom. Hittade bland annat den här fina texten som fick mina ögan att svämma över:

Vers
    Jag håller livet i min famn
    Finns ingen annan som är vackrare för mig
    Jag trodde inte det var sant
    När vi fick höra att vi väntade på dig

Alla dagar som har gått alla saker som vi gjort
    Innan du kom hit känns avlägsna just nu.
    Vi ska göra allt på nytt, vi ska visa dig vår värld,
    Vi ska hjälpa dig att bli den som är du

Refräng
    Vad ska vi kalla dig mitt barn?
    Vad ger man kärleken för namn?

Vers
    Jag håller livet i min famn,
    en bit av kärleken, kan känna hjärtat slå.
    Jag smeker ömt din lilla hand
    Du är ett under som vi knappast kan förstå

En liten ängel på vår jord sprider glädje med sitt skratt,
    vi har väntat dig, välkommen lilla vän!
    Genom livet ska du gå, vi får låna dig ett tag,
    till den dagen då du står på egna ben

Refräng x 2
    Vad ska vi kalla dig mitt barn?
    Vad ger man kärleken för namn?

Och vad gäller vädret Bruttan så skulle jag göra vad som helst för att byta med dig! Vi svettas och bråttas med kinkig bebis för sjuttielfte dagen i rad känns det som.

• passionsblomman

Bruttan, visst är det väl den 16 AUGUSTI och inte juli ni kommer va? För det är vad jag skrivit upp...och nu drar vi iväg själva ettpar dagar snart. Det hade ju varit enormt pinsamt om vi inte var hemma när ni kommer...
    Och nu den 16 är plötsligt huset fullt igen!

• Leksi

passionsblomman skrev 2010-07-11 19:42:09 följande:
    www.youtube.com/watchDopsångstips.Som även Bruttan hade. Den söng jag på mina systerdöttrars dop.

Oj oj vad vacker den är, ögonen bara fylls med tårar. Den sätter verkligen ord på vilket mirakel det är att få ett litet barn.

--------------------

Nu måste jag titta på VM-finalen. Heja Holland!

• passionsblomman

Nä FY skäms Holland till att spela FUL-spel! VA!?!  Vicken känga rätt i bröstkrogen!
    *byter genast och hejjar på Spanien*

• Sonja68

Hej!

Jättefin sång Himlen måste sakna en ängel!

Själv sjöng jag "Älska mig" på Tanjas dop

och "Det vackraste" på Katjas dop, efter att hon varit allvarligt sjuk och jag vakat många försommarnätter på isoleringen på länssjukhuset och lyssnat om hon andas eller inte....

• Ankan80

Vi skall ha dop den 25 juli och i samma kyrka som jag döptes

Vi skall ha:

Måne och Sol
    Det gungar så fint
    Dansar med änglar

Håller med om att dopguiden är en jättebra sida.

Kram på er alla i värmen

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-07-11 19:40:02 följande:
    Bruttan, visst är det väl den 16 AUGUSTI och inte juli ni kommer va? För det är vad jag skrivit upp...och nu drar vi iväg själva ettpar dagar snart. Det hade ju varit enormt pinsamt om vi inte var hemma när ni kommer... Och nu den 16 är plötsligt huset fullt igen!

Ja, det är den 16 augusti...men vi stannar ju bara en natt:-/ Kan/vill ni haka på till Astrid Lindgrens värld eller känner sig Blompojken lite för stor för det?
    Känns overkligt att vi ska vara iväg så länge, men sköööönt!!
    Småpackar hela dagarna... Signe surikat sover bara korta snuttar och så vill Lilla Vild ha mamma att busa med ibland, och eftersom det regnar hela jävla tiden och blåser är vi mest inne, så huset ser bombat ut!!
    Herregud vad jag saknar stora tjejerna, när det är hemma får jag åtminstone bajsa iferd, ibland...

Just nu är min taktik att plocka grejer eftersom och bära nher i hallen, sen ut i volvon´s baklucka för vidare transport till husvagn där det packas in på rätt plats på en gång
    Nej, husvagn är hemma men 70 meter bort, så jag försöker vara effektiv och inte knata fram och åter,det har jag inte tid med

Maken har jobbat med ved hela helgen så han har vi bara sett när han dykt upp till lunch och sen kommit hem på kvällen, totalt slutkörd...
    Men imorgon ska han ta barnen och ragga runt med traktorn och leverera ved, underbart att vi har lyckats mecka in barnstolar i den Då hinner jag nog göra nåt lite längre i sträck

• Fjällbruttan

Leksi, underbar text!!
    Den missade jag!

Jag vart så förtjust i texten till Du lilla barn, och sen youtubade jag den, och så visade det sig att det var Sarek som sjöng/gjort den, en kul slump eftersom vi hade Jag ska följa dig genom eld och vatten i slutet av vårt bröllop.
    När du lilla barn sperlades så dansade Lilla Vild och kompisen M genom hela kyrkgången så alla tittade på dem istället för på oss, så vi kunde skrtta åt barnen i godan ro  

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...