• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Ninnnis

lanovia 08 skrev 2010-04-22 11:41:15 följande:
    Brukar ni vara osams länge när ni bråkar Ninnis? Själv fixar jag inte mer än någon timme, max. Martyr i just den bemärkelsen är nog inte min starka sida. *kramar* Jobbigt att svärmor kommer med om ni behöver prata men bara hoppas hennes resa blir av.

Nja, nu blir det ju lite speciellt eftersom vi är 60 mil ifrån varandra. Hade han varit hemma hade vi med största sannolikhet rett ut det, men nu måste vi ju ringa för att prata och är man sur så ringer man inte... Jag är en martyr som kan gå och tjura ett tag medan maken tycker att det är glömt om det har gått mer än en halvtimme, typ. Fast jag vet inte om jag är långsint egentligen, det är väl mer att jag inte tycker att något är utrett förrän man faktiskt har pratat om det. Problemen försvinner ju inte bara för att det har gått en viss tid.

• passionsblomman

Ninnis vännen vad sugígt med distansbråk som inte retts ut...*kramar stilla om* Du har det rätt jobbigt just nu va? Och tiden både går och närmar sig mot ett maj med ovissa saker...
    Det är också sugigt att du bor och jobbar massor långt bortistan, för nu skulle jag vilja trycka ner dig i en stol på min veranda, bulla upp fika och prata ordentligt och kunna se dig samtidigt.{#lang_emotions_heart}

Alla andra får också kramar!

• Ninnnis

Blommis, nu kom det en tår. På riktigt. Tack, fina du. Ja, det är rätt jobbigt just nu faktiskt. Det är lite för mycket som känns tungt, helt enkelt. Och det värsta är att jag inte ens orkar bry mig riktigt.

*tar tacksam emot både kramen och fikat på verandan*

• Fru E

Ninnis-kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam! Jag är jätteduktig på att vara sur och irriterad på maken medan han inte riktigt greppar vad han gjort fel utan försöker medla innan vi rett ut det vilket gör att han göra exakt samma sak igen några dagar senare. Just nu är vi inne i en sådan period och jag har inte det minsta lust att ta första initiativet utan någon gång får faktiskt han fatta vad han gjort för fel och bättra sig kan jag tycka.
    Men idag är det sol, det är snart vår, många lediga dagar, finns massa nya glassar att äta och snart är det xx maj som kommer med toppen resultat!

• Ninnnis

Tack EA och kram tillbaks. Jag vet egentligen att jag har en massa att glädjas åt, men just nu vill det sig inte riktigt. Är liksom likgiltig stället för att ta tag i det och rycka upp mig. Just nu känns det som att tillvarons minuslista är längre än pluslistan, men egentligen är det ju inte så.

• Ninnnis

Är egentligen inte så bekväm med att prata om mina bekymmer såhär, så vi lämnar det ett tag, ok?

• Fru E

Ninnis-vi skriver extra mycket så försvinner det

• Fru E

Min minuslista är med längre än pluslistan men det är mer för att jag är lite irriterad på maken........och då blir jag ännu mer apatisk och likgiltig trist men sant

• Fru Bygg

Skickar en stor bamsekram till Ninnis! Det finns många axlar att luta sig åt i denna tråden. Bara hör av dig om det är ngt som jag kan göra!

Nog om det, nu är det ju vår ute! Visst det är lite kallt fortfarande, men man blir ju på så gott humör när solen skiner!

Igår började Ella "prata" för första gången och hon verkar gilla det för nu går det knappt att få tyst på henne. Da da da och ga ga ga är väl lättast, men det kommer många andra "ord" också.

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan