• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Mrs  B

Stor kram till dig Hattis!!!!!!!!!!!!!{#lang_emotions_frown}

Snaily = Vad har hänt med Korven? Ätit något olämpligt eller?

Här var tanten fyra dagar sen så ni kan ju tänka vad mina tankar har varit.......{#lang_emotions_surprised} Håller just nu på att sälja vagnen och ev lite av kläderna som båda barnen har haft och just nu vet jag inte om det ska bli fler bebisar eller inte......

Inget jobb idag heller, men det gör inget (förutom att det inte blir någon lön) men har en hel del med min skola att göra så jag har att göra ändå. Dessutom sitter jag med huvudvärk och mensvärk.....

Läser vidare.....

• Lapinette

Jag som bara hinner läsa ikapp lite på må få ... här kommer nästa kommentar.

Stackars, stackars Korven! Hoppas han mår bättre idag.

• Ore

Ikappläsning...

Oms: Styrkekram! Låter ohyggligt jobbigt, men det låter också som att du gör ett suveränt jobb och det borde ha effekt förr eller senare. Kämpa på!

Mugglan: Skräp med magsjuka, men skönt att allt verkar vara bra med simmare och FSG(?)-nivåer och allt vad det nu var. (Saknas bara ett PLUS alltså...)

Spännande med jobb på gång för både AM och Porchez

Liten: Hoppas balkongstädandet går bra! (Måste ju erkänna att mitt städande till stor del var för att ens komma ut på balkongen med vagnen, det stod masa grejer i vägen. Men efter besök på ÅV-centralen, second hand, förrådet och makens farmor så ska prylarna vara ur vägen, med effekten att det går att köra ut vagnen på balkongen samt den minst lika eftersträvade bieffekten att jag blir mindre hysterisk över att det inte går att hålla ordning här hemma.

Har dock en väldigt intressant "möblering" längs med ena väggen just nu. Eller är det någon mer än jag som har ett antal balar med papper i sitt vardagsrum? {#lang_emotions_dreamer}

Fortsätter på sidan 1091

• Mrs  B

Porchez = Hurra för en bra intervju!!!!!!!!!!!!{#lang_emotions_smile} Där är en punkt jag måste bli bättre på. Att kunna säga: Jag är bäst och jag förtjänar detta jobb!!!!{#lang_emotions_laughing} Ska jobba på det......

Vad är det med män och sjukdomar??????? Min man blir aldrig heller sjuk, medan jag åker på sjukdomar med jämna mellanrum.........{#lang_emotions_frown} Fast när maken hade "kycklingsjukan" då var det faktiskt riktigt synd om honom.......

• Fru E

Porchez-grattis till intervjun håller tummarna för att det går vägen!

• Ore

AM: Tråkigt att det ska behöva bli så låndraget med exfruns bitterhet, särskilt när ni nu umgås i samma kretsar.

Angående det där med "vem man umgås med" så är det en sak som min mamma är jätterädd för, att alla vänner ska välja att umgås med enbart pappa.

MSW: Kul att bli raggad på en helt vanlig vardag sådär

BS: Hoppas Iris är ok (kanske får läsa mer om det...)

Vickan: Hoppas du släpper upp din infångade vän ur källaren då och då... Men men, hon har ju en snyggt pimpad toalett där nere i alla fall {#lang_emotions_cool}

• muggles

EA: hur har det gått med värderingen på ert hus? Skulle det inte komma en mäklare och titta?

Ore: pappersbalar???? Till vaddå?

MrsB: ooooooooops, hon kan minsann luras den där ladyn...

• _koko_

Blev lite avbruten, men nu sover lillebror efter "frukost" (några smulor skogaholmslimpa och totalt ett par skedar gröt).

snaily - Hoppas korven mår bättre!!! Usch, stackarn!

lappis - Härligt med alla beställningar (visst var det beställningar??)!

nenne - Grattis till 11000, vem tar 11111??

BS - Vi kan ta dem nästa gång vi ses, så blir det snart!

Telis - Kaffekokerska, KOM DIREKT!!! Men allvarligt, kan ni inte komma hem till mig nästa vecka, ni som kan? Om ni vågar er ut till de norra förorterna vill säga... AM kan kolla på sängen och ni andra kan bara ta det lugnt, eller jaga krypande barn.
    Tisdag funkar inte så bra, men annars kan jag alla dagar tror jag.

Mrs B - Hoppsan!!

Undrar om fruLlan kommer hem idag...

Happ, nu snöar det lappvantar igen...

Instämmer: BS for TS!
  • _koko_

Jaa, grattis till lyckad intervju, MSW!

Bra att andra skriver samtidigt som jag, så blir jag påmind om vad jag hade tänkt kommentera.

• snaily

MrsB - Oj vilken lurig tant! Ja, Korven kan ha ätit något halvruttet, eller fått "vinterkräksjuka", eller något annat. Behandlingen blir detsamma oavsett - ett dygns svält och sen skonkost. Efter en halvjobbig natt är han lite piggare idag och börjar nog undra så smått var hans frukost har tagit vägen... 

Undrar vad man ska hitta på den här lediga dagen... någon hundpromenad blir det i alla fall inte. Kanske solen värmer så pass att det går att sitta på altanen en stund.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge