• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Mrs  B

Cicci = Jag spelar också golf fast mycket mindre nu sen barnen kom, men maken spelar en hel del..... Regnställ till bagen är ju inte fel om man även är ute och spelar i regn. {#lang_emotions_smile}Han behöver inte någon ny klubba, handduk, bollar, tröja.........

• BrudSommar2006

Koko, jag kommer gärna nästa vecka men får jag jaga en krypande Astrid blir jag förvånad!

Astrid är för övrigt jätteförkyld idag men det var ju väntat, Iris har också känts snuvig. Förutom trotset from hell så är det inget fel på henne nu i alla fall, skrapsår under näsan bara.

Har försökt rensa och slänga bland hennes leksaker men hittade inte så mycket som jag trodde tyvärr, några McDonaldssaker bara.

Stackars Korven, hoppas han piggar på sig idag.

Cicci, det är väl inte konstigt om cykeln blir konstig efter ett sånt där piller.

• Mrs  B

Nenne = Här siner solen och är ca 10-12 grader. {#lang_emotions_cool}

• Lapinette

nenne - nej, bitterhet är något jag inte förstår mig på faktiskt! Varför kan folk inte gå vidare, uppskatta det de faktiskt har och sluta vara bittra?!!! F'n, man får väl ta sig i kragen och inse fakta och göra det bästa av livet.

• nennesjuttioåtta

Snaily

just det, stackars Korven!!!

BS

Skönt att det "bara" var ett litet skrubbsår!

• fru AM

Cicci: ett sånt där fint huvudparaply som John Pohlman hade på 80-talet är väl perfekt för en golfare. Båda händerna fria!

• fru AM

Nenne gör extra radmatningar tror jag. Erkänn, Nenne!

• fru AM
    Lapinette skrev 2010-04-22 10:43:49 följande:
    nenne - nej, bitterhet är något jag inte förstår mig på faktiskt! Varför kan folk inte gå vidare, uppskatta det de faktiskt har och sluta vara bittra?!!! F'n, man får väl ta sig i kragen och inse fakta och göra det bästa av livet.
    Precis! SÅ klokt sagt! Det ska jag lära mig utantill och säga till henne nästa gång vi ses!

Så - nog om henne nu. Ut ur mitt huvud!

• BrudSommar2006

AM, jag tycker fortfarande att det var makens fel att han lämnade henne och inte ditt om hon nu ska skylla på något. Sedan om hon känner sig bitter över att inte kunna få barn så kanske det spiller över?

Usch, måste ge mig ut och handla men inte går jag med vagnen i snöovädret och tar jag bilen så vrålar Astrid så dant för hon hinner inte komma till ro på den korta sträckan så jag drar mig för att ge mig iväg.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge