• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • porchez
    passionsblomman skrev 2010-04-21 20:00:02 följande:
    Porchez, SKITKUL!!! HURRA! HEJJA!
    Tack! Men nu gäller det bara att INTE ta ut något i förskott, jag är ju bara en av många som är kallade till första inervjun
  • Telis

Hallå!

Lycka till med jobben, porchez och AM!

koko, stödkramar! Säg till om du behöver en kaffekokerska så kommer jag (och Televinken) som ett skott och sätter på pannan!

BS, ni får köpa ett kylskåp med barnlås, det har vi på vårt nya. Jag önskar bara att det funkade också mot mig själv när jag går där och nallar på Dumlekakorna som står där inne.

nenne, guuud vad läskigt med hålet!

nenne igen, hur går det med magbilden?

MSW, grattis till det fina blodvärdet, hoppas att det håller i sig nu!

Jag har inte glömt er men har så grymt mycket att göra hela tiden. Det bara drösar in folk som vill titta på huset och på Televinken, bara den här veckan ska vi få fyra olika besök på fyra dagar. Kul förstås men jösses så jobbigt. Efter den här helgen är det totalstopp på besöken på ett tag, jag orkar inte driva nåt jäkla B&B.

Nej, nu har jag en dejt med bröstpumpen och sen bingen. Puss och kram till alla!

• viktualia

Porchez - hm... jag som behöver shoppingssällskap borde alltså stormat till den storstan idag.. hm.... fniss...

HEJA dig!

• porchez

AM - iboxad, om jag  nu lyckades. Har bara svarat på andras så tidigare

• porchez

Vickan - det skulle du ha gjort! Men vi kan alltid mötas upp på det stora köpcentret någon helg om du vill? Shoppa är ju mitt största intresse, så det säger jag aldrig nej till

måste ju testa de nya smaylisarna också!  {#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_kiss}{#lang_emotions_sealed}

• passionsblomman

porchez skrev 2010-04-21 20:01:06 följande:
    Tack! Men nu gäller det bara att INTE ta ut något i förskott, jag är ju bara en av många som är kallade till första inervjun

Det gör jag inte. Jag bara jublar över ett lyckat steg på resan. Ungefär som när jag och sambon hig-fivade våra fem befruktade ägg häromsistens. Jag tror på att vara glad i stunden så mycket som möjligt. Nu håller vi tummarna för detta!

• passionsblomman

Telis, uuuh, det lät tufft med så mycket besök. Jag hoppas verkligen du sätter ner foten när det är dags så det inte blir för mycket!

• viktualia
    porchez skrev 2010-04-21 20:08:16 följande:
    Vickan - det skulle du ha gjort! Men vi kan alltid mötas upp på det stora köpcentret någon helg om du vill? Shoppa är ju mitt största intresse, så det säger jag aldrig nej till   måste ju testa de nya smaylisarna också! 
    alltså det vore asroligt... mitt problem är dock att bilen och/eller jag är lite bokade på helgerna.. men inte i veckorna...  hm... och allra helst hade jag dragit iväg utan sonen.. men svåris... det kan nog sluta med att jag drar till det stora köpC eller centrum av storstan på egen hand nån gång under nästa vecka... lurigt detta!
  • porchez

Pb -jag menade det mer till mig själv, jag har redan gjort stora planer för "hur bra allt skulle bli" om jag fick jobbet har aldrig varit så trött på mitt nuvarande jobb som jag varit just idag.. Medans jag igår precis efter att jag blev kallad till intervjun kännde att NEJ jag vill inte släppa det här jobbet än. Då företaget där jag jobbar har haft det väldigt tufft men nu börjar komma på fötter, känns det lite som om man ger upp. Som sagt mycket tankar som snurrar i min skalle just nu och jag försöker sansa mig och hålla mig kvar på jorden

• muggles

Porchez: kul med intervjun! Jag gillar tjejer med självförtroende, så gött att du lyckades säga att du var rätt för jobbet (det brukar de gilla).

Telis: dejt med bröstpumpen

VA? Var det ingen Arg snickare idag??? *lurad*

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge