• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles

nennesjuttioåtta skrev 2010-04-21 16:44:50 följande:
    oj, han får så många hål att välja på nu!

ASG!

(se där ett utmärkt tillfälle att citera ngn!)

• muggles

BS: klart du ska starta nästa tråd - du hänger ju alltid här men har aldrig startat ngn tråd!!! Kom igeeeen Leeena... Börja fila nu så är du klar med ett ironiskt inlägg på mån/tis

Min förra sambo tyckte jag skulle slänga in en tvättmaskin en gång när jag legat hemma och varit sjuk - problemet var bara att jag låg hela dagen och fick inte ens i mig en matsked fil - så sjuk var jag. Tvättmaskin var det sista jag tänkte på... Som om det skulle hänt om han varit sjuk dessutom...

Min nuvarande man har världens bästa immunförsvar - de första åren vi kände varandra var han inte sjuk en enda gång! Och då åkte jag ändå på vinterkräksjukan en gång - men inte han (han verkar sakna den genen). Men däremot brukar han känna efter när jag är sjuk, typ "jag känner mig lite uggen" men så blir det aldrig ngt. Jag brukar bara garva åt honom lite rått, typ kom igen när du är sjuk på riktigt...

BS for TS!
  • nennesjuttioåtta

det kanske finns en aktiveringsrobot man kan programmera som springer runt runt och luktar råtta (mer än matte alltså) vissa tider på dagen. Men undrar om hon skulle bry sig, jag har viftat och kastat råttor idag men hon bara tittar på mig som att jag är helt pantad.

• nennesjuttioåtta

muggles skrev 2010-04-21 18:22:15 följande:
      ASG!     (se där ett utmärkt tillfälle att citera ngn!)

BKHS får ett helt annat tillvägagångssätt!

förkortningar är till för att listas ut
  • nennesjuttioåtta

hoppas kattluckan kommer snart!!!

är det bara ionsdag idag?!?!

*försiktig fulvickning på rumpan*

• passionsblomman

Mugglan, så är min sambo med. han är aldrig sjuk. Så den gången vartannant år han blir lite sjuk, ja då jäklar...
    Nu har hans son cyklat till affären och köpt nässpray åt honom, så nu stod vi och glodde på honom tills han tog den och *simsalabim* "men..! Det HJÄLPTE ju" No shit Sherlock

När vi fick barn och han skulle uppdatera sig hos F-kassan för att få rätt SGI så visade det sig att han inte hade några uppgifter inlämnat där sedan 1989. Dvs när han gick ut gymnasiet och fick sitt första jobb. Då har man inte haft så många sjukdagar precis...

Hehe, nu kom han och sa "Tack passion för maten, det var duktigt av dig att orka göra den när du är sjuk" {#lang_emotions_djavulsk} Lite skäll hjälper ibland.

Nenne, ja jag undrar om det inte ÄR att askan kommer in nu, jag tyckte de sa det igår på tv. För det där molnet ser jättekonstigt ut. {#lang_emotions_surprised}

BS, klart du ska starta tråden!

Vickan, det var mig en bortskämd karl du har! Lika bortskämd som Nancy! Akta dig så han inte börjar krafs på tavelramarna och välta blomkrukor omkring sig när han inte får som han vill på nätterna...

• viktualia

Passionsblomman... ehum.. jag är i så fall med i din sambos klubb... har aldrig lämnat in några uppgifter till F-kassan förrän nu. För mitt antal sjukdagar går nog att räkna på ena handens fingrar.. hm... eller nu kan de nog ha tagit sig upp i runt 7 st. Maken är med i samma klubb som mugglans man.. dvs ALDRIG sjuk. Under sina tio år på jobbet har han haft EN sjukdag.....

.. och bortskämd karl.. ehum.. det värsta är väl att han ALLTID tar bilen till jobbet om inte jag kommer på någon bra anledning till varför jag behöver vår blåa plåtlåda...

Brudsommar - du vågar!
  • passionsblomman

Ja, min sambo skickade efter ett sådant där intyg nu från F-kassan för en jobbansökan. Han har bara föräldradagar och vab-dagar uttaget. Inte en enda sjukdag.

Jag tycker du var hemskt gullig som klädde på och packade in litet troll för att maken skulle slippa cykla 2 km. {#lang_emotions_flower} 

Nenne, jag kan ta en öl om det hjälper upp stämningen, det kan man väl på onsdagar, det är väl då det är lill-lördag, eller har jag alldeles blandat ihop allt?

• nennesjuttioåtta

vickan
    tar han bilen den korta sträckan?!? Är han inte samma frilufsare som dig?

PB
    hahah ja blir karlarna lika bortskämda som nancy då kan vad som helst hända.
    MÄÄH MÄÄÄH MÄHHH MÄHHHH *krafs krafs*

BS for president
  • viktualia

Nenne - nopp! han är från en egen planet.. prinsplaneten... fniss fniss.. och även solen har sina fläckar.. och där har ni en av hans.. ha ha ha...{#lang_emotions_flower}

Våga BS våga! *fniss* {#lang_emotions_flower}
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge