• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

PB - hårt liv med sjuk sambo.. hm..... *skickar över lite mat* Och han låter som att han behöver en dosis esberitox... - dig skickar jag genast på viloanstalt.. fnisss

Själv har jag varit på gratisnöje i hålan.. ha ha ha.. jag och ALLA pensionärerna samtidigt.. Ica Maxi har just öppnat här. Dock utan jacka till Trollet. Dumma. Får åka till nån större stad och shoppa jacka till Trollet och klänning till mig.... Kanske nästa vecka när jag är gräsänka... hm....

• passionsblomman

Nenen, ja, alltså han SÄGER inte att jag väl ändå inte räknas, men eftrsom han liksom försvinner helt in i sin egen sjuk-bubbla och inte ens reflekterar över mat eller eldning eller något som helst, så blir ju resultattaet att jag MÅSTE bvara mindre sjuk än han för någon måste ju fortsätta att hänga med i att jorden snurrar med eller utan bihålor.

Sist han var så här sa han med ett garv som tydde på viss självinsikt "jamen passion, du är ju så FRISK när du är sjuk"

Pucko!

• nennesjuttioåtta

PB
    Med mamma som sjuksköterska så tar jag väldigt sällan smärtstillande elelr är sjukskriven från jobbet (skäms för idag som fan!), men nog har jag ändå sympati kvar för det. Och utan nässpray skulle det bli outhärdligt, varför lida när man kan välja mellana tt andas och ha mörtgap på morgonen med torr tunga? Maken blir ju apdålig när han har feber och han hävdar ju att eftersom jag, som kvinna, är van att ligga lite högre i temp (vad skulle jag lära honom det där med tempkurva för?!?) så är han känsligare och därför sämre när det stiger över 37 grader. Fast jag har hans respekt sen jag kokade ärtsoppa och stekte pannkakor i dimman av 39 graders feber för han trodde inte att jag var så dålig (men det var jag, håhååååå) så det borde jag ju klara medan han var på innebandy. Sen fick han dåligt samvete.

• nennesjuttioåtta

shit pommes frites, nu är hon uppe och GÅR också!

• nennesjuttioåtta

förresten, grattis på namsndagen! {#lang_emotions_sunny} den som känner sig träffad

• nennesjuttioåtta

åh i morgon kommer äntligen mannen hem igen, fy vad trist det är utan honom!

• viktualia
    passionsblomman skrev 2010-04-21 16:29:11 följande:
    "jamen passion, du är ju så FRISK när du är sjuk"Pucko!
    ASGARV!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Apropå klema karlar: Jag "snodde" bilen imorse genom att förklara att jag behövde den. Anledningen är/var att jag drog till affärn idag, i ösregn/snö och mest på grund av den galna träningsvärk som jag fick efter gårdagens megapromenad. Alltså fick maken cykla till jobbet. Tror ni inte att jag alldeles nyss drog iväg ett sms där jag skrev att jag kan komma och hämta honom.. fniss... Han har 2 km till jobbet och en regntät jacka.. vad är liksom problemet.. fniss fniss..

• passionsblomman

Haha! Jamen precis. Om man har skallebanken allan är det väl bättre att ta två alvedon och lägga sig än att bara lägga sig, och tar man nässpray åtminstone till natten så får man ju bättre sömn= blir snabbare frisk.

Jag kan iallafall inte låta bli att skratta åt honom när han blir så här. Samtidigt som jag blir förbannad rätt som det är också. Men men, alla ar vi våra sidor...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge