• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

PB: du har mina sympatier! Kram på dig - men smitta mig inte

• nennesjuttioåtta

och här lever liket, hon kikade fram fråm filten edm ett bräääääk, och jag frågade om hon lade märke till att jag snällt låtit henne sova trots att jag ville ha sällskap.

kattfnatt
  • nennesjuttioåtta

jaha, nu lade hon sig igen. Inte konstigt att hon har ork att kila ute hela nätterna!

• nennesjuttioåtta

PB
    nu får han väl för fan skärpa sig lite, vilket resonemang?!?

• fru AM

Nenne: du får göra som med en bebis: ransonera hennes dagsömn så att hon sover om nätterna. Kanske kan Anna Wahlgren-fantasterna härinne bidra med några tips som är applicerbara på små hustigrar

• nennesjuttioåtta

undrar om de fixat sökfunktionen också?!?

• passionsblomman

Jag säger bara det, att det är tur att det är jag i den här familjen som alltid åker på alla skit. Jag funkar någorlunda som männiksa ändå på något vis. men sambon....jiiiiiiiiiises. Han är som en parodi på parodin med gubben under handduken som "då vet de inte hur det är när en man är riktigt förkyld"

Och löjligast av allt är att man ska minsann inte ta några medeciner. Och inte sjukskriva sig. Det enda som hjälper är att ta det lugnt en dag. Sedan bli man frisk.
    Så köper jag hem nässpray kommer han ändå inte att ta den. (och ja, han är uppvuxen i en familj där man inte fått alvedn i första taget och inte varit hemma från skolan heller)

Men, ond som jag är har jag nu "hånat honom" och dessutom tvingat honom till affären, för ska jag laga mat så får fanimig han handla. Nu kom han hem igen så nu kan jag göra potatiplättar. *gör V-tecknet*

• nennesjuttioåtta

AM
    5-minutersmetoden kanske kan vara något?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge