• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Lapinette, den här nya pyttetexten är verkligen värdelös. Vad det gäller lokal, hur var det med det där båthuset då?

AM, ni som har så mycket middagar, och hur var det när ni hade välkomstfest för Hektor, hade ni inte snittar och bubbel då? Jag tänkte om du kunde satsa på ett koncept du redan hade vanan inne på? Annars är det väl inget fel på ärtsoppa + punsch-idén!

Nu är jag hemma med Iris, jag tycker att hon verkar precis som vanligt, inte ska man väl behöva åka in då va? Ringer man sjukvårdsupplysningen säger de ju så klart att man ska åka in om det så bara gäller en stukad lilltå när det gäller barn. Jag tror inte att skrapet under näsan är något att sy heller. Skulle vara om hon får vara hemma från dagis imorgon så att det inte kommer smuts i det men det ska väl inte behövas det heller tycker man.

• BrudSommar2006

Koko, antingen kan jag skicka dem till dig eller så får du dem när vi ses nästa gång! 

AM, jag förstår fortfarande inte varför hon är så sur på dig, det är väl ändå maken hon ska vara sur på i så fall.

• passionsblomman

Lappis, jag förstår precis! Och livet förändras ju!

Ibalnd undrar jag när jag läser brudarnas babbel här iforumet om de fattar vilket statement det faktiskt kan bli när man inte bjuder någon till sitt bröllop. Att det liksom blir punkt då. Min mamma hade en väninna i MÅNGA år och de gjorde mycket ihop. Den kvinnan var "ungmö" och när hon helt plötsligt träffade en man och gifte sig så upphörde all kontakt och hon höll stort bröllop, men bjöd inte mamam. Nähänä, men slipp då liksom... Mamma, som faktiskt datat och haft partner eller varit gift hela deras vänskapstid, har alltid haft plats för henne i sitt liv trots man eller familj.

Bara för det satte jag mig nu och mailade min ena vän. Hon är HELT kass och urusel på att höra av sig. Det vet både hon och jag, och skulle det hänga på det så vore vi inte vänner. Men nu tänker jag få reda på var på jorden ho är. Hon är en såda där free spirit, som lika gärna skulle kunna svara"hej, jo jag är uppe på mount everest, jag har börjat klättra" som "hej, jo jag råkade visst våga välja att få ett barn ändå, vi bor i sundsvall" Fast Mount Everest är troligare i hennes fall.

AM, jag har aldrig ordnat någon ordentlig fest för mig själv heller. Antingen har jag varit för fattig eller bott för trångt. När jag fyllde 30 var jag höggravid och dessutom så fyller jag så trist tid på året. 7/1, ingen har råd eller lust att gå på fest då. Alla är helt överfirade sedan jul och nyår.

Det är lite nervöst faktiskt att nu kommer folk och hälsar på oss framöver och vi är inte alls så vava att ordna och fixa och det är ju en del som ska till för att få flyt när man ska servera middagar och så. Jag försöker ställa siktet på "enkelt men rejält och gott2 för annars kommer jag att stressa upp mig och förstöra allt med att bli hispig och ilsken för att jag inte får ihop momenten.

• BrudSommar2006

Hm, ett problem här är att Iris kan öppna dörren till frysen själv. Så nu springer hon och hämtar glass själv och så. Får väl bli så att vi inte kan ha sånt hemma mer då för jag kan ju inte stå framför dörren och passa hela tiden.

• Lapinette

Har inte hört något från båthuset.

Vasastans Ost skulle vara så himla bekvämt! Inte behöva fixa något men helst 20 pers blir svårt ... om inte många av de inbjudna är upptagna med annat, kanske springer maraton?

AM - jag är den som alltid har ordnat födelsedagsfest. Perfekt att fylla i mitten av maj. Härligt med vår och alla kompisar har liksom hela tiden vetat och väntat på att nu är det dags för fest igen. Har alltid haft öppet hus, fixat maten själv och tagit det lite som det kommit ... men nu när det är 40 har jag prestationsångest samtidigt som jag inte vill ha någon STOR och stel fest.

• Lapinette

BS - januari är en perfekt månad för fest för den är så himla tråkig!

• muggles
    Lapinette skrev 2010-04-21 14:01:52 följande:
    AM - låter som du ska försöka hålla dig så långt borta som möjligt från henne.
    HAHA! På pricken Lappis
  • muggles
    Lapinette skrev 2010-04-21 14:34:10 följande:
    Och jag fortsätter vela ang. 40-års fest eller inte. Har haft lite kontakt med vasastans Ost och nu fått svar att man kan äta där för endast extra 3 000 kronor (personal, lokal, tutti) men då absolut knökmax 25 personer. Tanken var då att äta buffen där, sitta vid dukade bord, slippa disken etc. och sen gå upp till oss efter middagen för tårta och champagne. Nu vill Vasastans Ost att man ska beställa buffé + efterrätt men jag skulle då försökta trockla mig ur desserten till kaffe + chokladbit. Men som sagt, helst 20 knökfullt 25 pers är nog för litet .
    Kan du inte bjuda de tightaste till Ostaffären och de mer kringstående till "nachspiel" (som min mamma skulle sagt) hos er? Så blir ni 25 först och 50 pers sedan - disco disco
  • muggles

Kompisar som vi hade på middag i fredags skulle på 40-årsfest med skoltema (hon är lärare) på lördagen. De hade fått inbjudningar skrivna på maskin(!) i ett brunt kuvert (som man fick betygen i förr), instruktioner att ha "skoluniform" mm. Gud vad ambitiöst! Jag blev lite sugen på att fira stor fest ändå... (jag älskar maskerad!)

• muggles
    Lapinette skrev 2010-04-21 15:02:41 följande:
    BS - januari är en perfekt månad för fest för den är så himla tråkig!

bla bla
    BrudSommar2006 skrev 2010-04-21 14:57:40 följande:
    Hm, ett problem här är att Iris kan öppna dörren till frysen själv. Så nu springer hon och hämtar glass själv och så. Får väl bli så att vi inte kan ha sånt hemma mer då för jag kan ju inte stå framför dörren och passa hela tiden.
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge