• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Men BS - Hoptejpad!? Blev det alltså ett sår i ansiktet på henne? Tycker nog ni borde visa upp det för vården i alla fall. Livia har fått antibiotika när hon gjort sig illa i ansiktet (förutom första gången men det blev också ett fult ärr)

• _koko_

BS - Hon kan väl inte ha fått hjärnskakning av att trilla av en gunghäst? Det låter osannolikt, men svårt att säga om man inte var med förstås. Stackars iris!

Just det, jag fick inte heller bristningar under någon av mina graviditeter, trots massor av bristningar på insidan av låren och brösten i tonåren. De på brösten tyckte jag var JÄTTEjobbiga då, nu syns de knappt och är dessutom mer en del av mig.

Och jag tycker också det låter läskigt med Knock-ljud, men vet att det var lite läskigt ibland när bukmusklerna delade på sig. Fast så vitt jag minns det gjorde man inga såna övningar  (dvs som anträngde främre bukmuskulaturen) på gravidyogan?

• passionsblomman

Koko, Utan kaffe kan man inte leva. Det är så viktigt att det t o m finns en smiley numera för det...{#lang_emotions_coffee}{#lang_emotions_coffee}... Den måste ha kommit dit för min skull. Vassegó, en kopp till dig och en till mig.

• muggles

PB: aha, de kanske har förbättrat det nu då - vet att jag försökt en massa gånger innan och då har det bara blivit konstigt. Men det verkar ju ha hänt en del annat också...

• _koko_

Fan, Liten, paketet blir skrymmande, då måste du på "posten" och hämta ut det. Är det värt det eller ska vi försöka ses i nästa vecka? Jag ska in till stan på fredag, var jobbar din man? Kanske kan jag lämna det till honom?

Ååååh, vad jag ångrar att jag inte beställde de där vakuum-påsarna när jag funderade på det förut...

PB - Tack för kaffet!

• passionsblomman

muggles skrev 2010-04-21 13:09:14 följande:
    PB: aha, de kanske har förbättrat det nu då - vet att jag försökt en massa gånger innan och då har det bara blivit konstigt. Men det verkar ju ha hänt en del annat också...

Ja, man måste först citera in alla ciaten, sedan kan man skriva sitt eget emellan dem. men man kunde citera fler förut också, fast det blev ofta fel.

• viktualia

Men apropå trådens existens... det börjar väl lacka mot omstart?!? Vem känner sig kallad att skriva TS den här gången?

• BrudSommar2006

Koko, jag tycker inte heller att det är sannolikt att hon fått hjärnskakning, det tyckte de inte på dagis heller, det var mest att hon ville sova som fick dem fundersamma. Jag har nu packat en väska ifall att vi behöver åka in men jag lutar åt att ta hem henne hit först så att jag får en chans att ta reda på hur hon verkar må. Tror att jag tar bilen och hämtar henne nu i alla fall för säkerhets skull.

PB, din son hade väl hjärnskakning, det finns väl inte mycket att göra egentligen mer än observation?

• BrudSommar2006

AM, jag ska titta hur såret ser ut, om det är stor eller litet, det lät på dagis mer som att det var en skråma men det vet man ju inte. Annars får vi väl åka in i alla fall, jag har ju som sagt förberett och packat en väska redan.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge