• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Men vad ska man med en äpplesmiley till??? Eller en jultomte? {#lang_emotions_tomte}

• BrudSommar2006

{#lang_emotions_baby} En liten kines med en napp i munnen!

• MSW

Jag måste juh också prova detta nya konstiga!

Är mellan "Bokbyte" med pluggandet (alltså skrivit allt jag tänkt ur en bok och inte börjat med nästa) Då är det lätt att ta lite längre paus!

Mugglan: Skönt att allt ser bra ut, fast vad hjälper det när det inte funkar ändå.. *kram* Sa de något mer? Hur de tycker ni ska göra nu? Jobbigt med magsjuka också!

Nu ska jag koka te och försöka komma igång med plugget igen!

Förresten så snöade det som 17 här i går kväll och i natt! Vaknade till ett vitt täcker på ett par cm! Fast det är plusgrader och soligt (i mellan åt iaf) så det ska nog inte bli långvarigt!! Är ändå glad att det inte var så på födelsedagen iaf!

Nehe, te var det!

• BrudSommar2006

MSW, ja det var så enkelt så det kunde jag tydligen inte lista ut själv! Hur är det med texten då, går det att få den större så man ser vad man skriver?

• BrudSommar2006

Idag har jag namnsdag, grattis till mig!

• Oupsie

Oj, hej hej .

Vilken grej, att kunna ändra textens utseende . Skönt, vet att det var en sak som jag önskade i den där utvärderingen som var för ett tag sedan.

Muggles, jobbigt med magsjuka. Har varit smygläsare i ett par dagar så jag har inte jättebra koll på vad som hänt. Vad händer nu när ni fått provsvaren? Skönt att allt så bra ut, men kanske lite frustrerande också att det inte fanns någon "quick fix"?

Oms, låter jobbigt med trilskande tonårsdotter. *styrkekram*

Porchez, jag hoppar gärna på jobbvågen .

Bristningar, vad glad jag blev när vissa av er skrev att ni inte hade fått det trots att ni fick det på höfter när ni var tonåringar. Jag fick jättemånga bristningar när jag var tonåring. Både på låren/höfterna och brösten. Såg ut som en zebra . Men då finns det hopp även om man blir gravid då... men, det är ju inte hela världen med bristningar egentligen.

• viktualia

Grattis BS!!

Omsan - vi kan byta ungar ett tag. Även om tonåringar kan vara sanslösa så gillar jag den åldern... när jag får välja ålder på ungar som jag har hand om i min föreningsvärld väljer jag alltid tonåringar... Så kan du få låna ett gosigt Troll som är glupskare än vad som får plats i lilla magen och alltså ville äta i omgångar inatt... *gäsp*

Eländigt med SNÖN förresten! isch!!!

Coolt med redigeringsmöjligheterna!{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_gravid} - galet!!!

Vickan - BT-galning sedan 2006
  • muggles

Koko: först lite sympatikramar till dig - du låter verkligen slutkörd! Hoppas det blir bättre nu när våren är på ingång.

Vickan: härligt med socialt liv! Jag gjorde också lite sådana grejer (klädespartyn) bara för att träffa folk; man behöver ju inte köpa ngt, man kan bara tjöta...

Nenne: lät läbbigt med KNOCK:et men förmodligen är det ngn bristning under huden. Bristnignar sker väl eg alltid under det ytligaste hudlagret och därför hjälper det tex inte att smörja. (Hjälper kanske mot klådan men inte mot bristningen i sig.) Ring ändå tycker jag - alltid skönt att få prata med en BM.

MSW: har glömt gratta dig till dina fina värden, hoppas det håller i sig nu!

Ang utredningen så får vi gå på ivf om vi vill såklart men för oss är inte beslutet självklart utan vi vacklar lite. Hade vi inte haft Moa så hade det inte varit ngn tvekan men iom att vi har henne redan, så är kanske barnlängtan ändå inte så stor att vi gör ivf(?). Jag vet inte just nu, vi ska prata lite mer.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge