• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Ang. vänner som gjort slut ... Några saknar jag faktiskt, speciellt som jag inte förstår varför en av dem dragit sig tillbaka (den andra är det mer begripligt med, men likväl trist). Sedan är det en hel del som man själv bjudit på middagar/fester och som sen aldrig bjudit tillbaka. Dem har jag faktiskt ingen lust att bjuda på mitt party

Nähä nu ska jag ta och bada skalle-Per om bara maken kan avsluta sitt toabesök ...

Puss på er, godingar!

• fru AM

Idag kommer 5minutersmetoden bereda en utmaning ...

• fru AM

Det sket sig. Idag blev det "linda och vagga"-metoden. Övertrött och allmänt spattig. Det var också det enda som hjälpte inatt efter två timmars kamp. Nåväl. Nya tag en annan dag.

• Tinga

Vickan - kan du ta och stoppa ner en busig Puff i din "fängelsehåla" också; han är hopplös med sömnen just nu. Flera kvällar har det tagit 2(!) h för honom att somna och sen vaknar han 1-2 h tidigare än normalt, så det börjar bli väldigt korta nätter här. Igår kväll somnade han kl. 21 och sen vaknade han ändå 5.45 imorse. Humöret blir ju därefter... Kanske någon som har något bra tips?

Oms - vad kämpigt ni verkar ha det med tonåringen, men ni gör ju ett strålande jobb. Tänk om alla tonåringar hade någon som jobbade och kämpade så mycket med dem. Starkt jobbat!

AM - den där båten såg ju super ut!

• porchez

Johooo!!! Nån som minns att jag berättade att jag sökt jobb? Idag ringde de upp och jag blev kallad på intervju! Känns så kul, samtidigt som tankarna börjar fladdra. Byta jobb? är jag redo för det? vill jag? vågar jag? har ju inte fått det, så ska sluta ta ut nånting i förväg och gå dit och se vad det är. *försöker intala mig själv*

• porchez

Stor kram till Oms! Har två kollegor med tonårsdöttrar som berättar alla möjliga historier om vad de gör och säger! man blir alldeles matt, all heder åt tonårsföräldrar!

• porchez

pratade precis med min bästis som jobbar på en resebyrå! Hon var helt slut, hade jobbat hela helgen och bara kunnat svara i telefon och säga att de inte hade några besked

Usch och fy vad lite aska ställer till med, känns som hela världen står på näsan helt plötsligt. Tänk vad sårbara vi är! Bara hoppas det inte håller i sig länge till...

• nennesjuttioåtta

porchez
    vad kul med intervju, tjohooo!!!!

vickan
    perfekt, två flugor på smällen, dels mörkt för att Puff kan sova gott och sen får han äta sig fet på sylt.

Vänner

Hörrni, nu måste jag fråga igen om det där konstiga känslan i magen. Eller skinnet. Eller snarare under skinnet. Nu på yogan så skulle jag lyfta röven från backen i en sån där fin knipövning och då sa köttet KNOCK så jag trodde jag sprack och så gjorde det skitont. Men gick över fort. Så jag gjorde en till rövlyftning. KNOCK!! Och då rullade jag runt på sidan istället. Fy satan vad otäckt! Jag trodde verkligen att jag sprack men det syns inga hudbristningar. Kan det vara magmusklerna som delades sgi? Gör det ont? LÅTER DET KNOCK!??!? Jag känner mig skitkonstig och det stramar om möjligt ännu mer och jag är så bortdomnad i huden att jag knappt känner att jag häler på hudlotion (så var det iofs innan KNOCKet också. vad fan kan det vara??!? Jag ska till BM på fredag men ska jag ringa 1177 eller skulle ni ha väntat till fredagen? jag tycker jag ringer tamejfan jämt om någonting...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge