• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

AM - trist med vänner som gjort slut - men är det sådana du saknar? För min del försvinner mest de som jag inte har sånt jättestort utbyte av.. men oavsett så är jag partysugen så du får gärna bjuda mig som "utfyllnad" - fniss!!

OmsisPomsis - kära nån... när jag läser om dina vedermödor (och det är ju inte första gången) så får jag lite perspektiv på vad det är man gett sig in på. Men du är VÄRLDENS bästa mamma till såväl stor som liten dotter!! *hejar på något alldeles*

Ego- jag har lyckats fånga min första mammakompis här i hålan! *nöjd*

• nennesjuttioåtta

vickan
    bra jobbat, sitter hon i källaren nu eller?

• viktualia

Nenne - fniss fniss.. japp och så kan jag ta fram henne då och då när jag känner mig övergiven!!!

• nennesjuttioåtta

AM
    säger som Vickan, är det några du själv saknar? Jag tror jag har en vän som gjort slut med mig men hon har inte berättat det för mig, jag bara känner vibbarna. och så ska hon tydligen gifta sig och jag tror inte ens jag är bjuden (hon var väldigt involverad i vårt). Sånt suger, och jag vet inte ens varför eller om det ÄR så, och jag vet inte hur eller när jag ska fråga heller.

• nennesjuttioåtta

Vickan
    tänkte du samla på många eller räcker det med en? Har du tänkt på hur du ska förvara dem i så fall? Ska de samsas om samma utrymme? Jag planerar själv och vet inte riktigt vilket av förråden jag ska sätta dem i.

• nennesjuttioåtta

jag har ju fönster i alla rum i källaren och ingen riktig håla. Förutom i tvättstugan men den använder vi ju, och finns inget bra sätt att låsa fast dem i heller, elementet är klent.

• nennesjuttioåtta

nej nu ska jag på yoga

aoouuummm

• Lapinette

Trist med vänner som inte kan säga varför de undviker en. Själv sa jag rakt ut till min barndomskamrat att jag inte "orkade" träffa henne. Jobbade för henne och blev så himla besviken på hennes sätt att sköta vissa saker. Arbeta aldrig för en nära vän!!! Nå väl, vi har ingen kontakt idag och hon tycker nog att jag är ett as ... men jag var bara uppriktig och sa vad jag kände just då. Jag orkade inte träffa henne då ... mig jag är inte långsint, det är dessvärre hon. Dessutom så frågade hon mig aldrig varför? En stor miss!

Nej, nu har maken hittat ett båthus som han tycker att jag ska ha min 40-års fest i. Jag som ville ha något litet, inte allt för avancerat. Han vill ha "bom-bom" dvs hög musik och party-party.

• Vännerfan

Sitter och läser ikapp samtidigt som jag försöker roa Prinsen. Skrattade stort åt inlägg 10812 och då Prinsen är i en frågvis ålder ville han veta varför jag skrattade och sen skrattade han med fast han inte förstod varför...

• viktualia

Nenne - vi har flera rum utan fönster i vår källare!! fniss fniss! och jopp - jag hoppas samla på mig fler än dagens "kap"!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge