• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

AM - förresten, har du bestämt dig för att ha party-paryt? Själv håller jag åter igen på och velar då vi idag fick en 50-års inbjudan från makens kollegas fru!!! Jösses, helt plötsligt måste vi bjuda 4 till ... vår lägenhet börjar kännas trång och att äta och inte ha tillräckligt med plats känns trist. Mingel och champagne istället?

• Lapinette

party - paryt??!!! Man kan ju tro att jag sitter här och är på pickalurven men så skoj är det tyvärr inte. Är alldeles gråhårig av födelsedags- och rapportångest.

• fru AM

Lappis: du är inboxad!

Ang party så velar jag fortfarande. Det verkar snarare bli femtioårsfest med min beslutsgång ...

• Lapinette

AM ... samma här! Normalt sett brukar jag bara tuta och köra, vet inte varför jag har denna ångest. Jo, jag vet ... kalla det prestation. Vill göra något bra men det är svårt då antalet bara växer.

• fru AM

För mig verkar antalet minska eftersom vissa vänner verkar ha "gjort slut" med mig ... Vi kanske ska byta lägenheter med varandra för att ha fest i

• fru AM

Lappis: strunta i fest och ta pengarna och åk med maken på Sea Cloud!

• Lapinette

AM - åtminstone räcker skatteåterbäringen för min biljett!!!

• Lapinette

AM - trist med vänner som gör slut fast jag funderar också på att göra det med vissa! Har man inte blivit ditbjuden på typ 10 år och de aldrig hör av sig ... kanske det är dags att säga upp bekantskapen?

• nennesjuttioåtta

Am
    inboxa mig med! Jag tror iofs aldrig att vi skulle ha råd men det såg så fint ut och drömma är gratis.

• passionsblomman

Just precis!

nennesjuttioåtta skrev 2010-04-20 16:43:07 följande:
    Aminboxa mig med! Jag tror iofs aldrig att vi skulle ha råd men det såg så fint ut och drömma är gratis.
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge