• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Men titta Lappis! Det är ju er lilla bebis som ni kommer hämta "in due time": {#lang_emotions_baby}

{#lang_emotions_cheers} för det!

• Vännerfan

Skönt att utredningen inte visade på några fel Mugglan, men förstår att du velar över fortsättningen. Hur mycket större skulle chanserna vara med ivf jämfört med om ni prickar äl (vilket jag tror att ni gör varje månad)? Högsta betyg på simmarna- innebär det att de både är snabba och långlivade? För i så fall är det ju inte så noga med att pricka exakt rätt dag heller.

Är lite sur nu, för maken ringde och påtalade hur kallt det är. Och trodde inte att Prinsen har tillräckligt med kläder på sig. Jag sa att han ju har extrakläder i ryggsäcken, men det visste inte maken om han hade och en massa vantar och galonisar fattas här hemma som han inte vet var de är. När jag var med och hämtade/lämnade på dagis hade jag järnkoll på alla hans saker och frågade så fort något fattades så att det snabbt kom till rätta igen. Men så fort jag inte har koll har ingen (dvs maken) det, grrr... Jag har inte varit inne på dagis sedan förlossningen (1 månad sen idag!). Har bara hämtat Prinsen några få gånger och då har jag bara gått dit de för tillfället är (oftast 150m härifrån i skogen) och tagit med honom hem. Man försöker tänka att man inte är oumbärlig, men ibland känns det som det iaf med tanke på hur allt fallerar så fort man inte är med och styr och ställer.
    Sorry för utläggningen.

Oms, Det låter verkligen jobbigt med en tonåring! Tur att hon har en engagerad mamma iaf! Jag var hur snäll som helst som tonåring, men tänker ibland att jag nog borde gjort revolt, för då hade jag inte varit så pass bitter som jag ändå är när jag tänker på mina föräldrar och min uppväxt. Så en viss liten revolt är nog bra, men jag förstår att din dotter har en rätt stor nu och det låter verkligen tungt och svårt!

Liten, Såg att din lille fått ont i magen när du åt choklad. Det fick mig att bestämma mig för att sluta äta det. I en hel vecka. Hur nu det ska gå. Min lillprins är nämligen ständigt missnöjd. Det känns iaf så, tycker både maken och jag. Så nåt fel är det. Det är inte det att han gallskriker konstant, men han krumbuktar sig och gnäller.

Nu måste jag ringa till mitt jobb. Jag har knappt hört av mig sedan jag gick därifrån, så jag har lite dåligt samvete för det. Men det är ju inte som att ringa kompisarna då det inte gör nåt med barnskrik i bakgrunden, så det är svårt att hitta rätt tillfälle. Ska jag prata med chefen vill jag kunna prata i lugn och ro.

• viktualia

Vänner - jag ringer när jag ammar.. då är det tyst...

Ego - nervpillande.. min brorsas lgh är till salu och budgivningen började just... gaaa

• muggles

Vänner: simmarna var många och livfulla men om de var långlivade sa de inte. Jobbigt med gnällig liten herre, hoppas det är lite startproblem med magen bara som växer bort när han blir lite större.

Oupsie: nä det verkar inte gå att citera flera samtidigt - jag har prövat flera ggr. Och det går inte ens om man hackar lite i html-koden. Tyvärr.

Vickan: "den här" tråden startades väl i juli 2006 så knappast höst va? El är det jag som kommer ihåg fel?

• muggles

Tinga: snygga lampor - du och jag har verkligen samma smak! Jag tänkte väl lite på lampfoten men om den ska stå i en hylla så kanske man inte ser lampfoten så mkt?

• muggles

Nu blir det kokt ris och fisk för stackars magen. Har faktiskt tom fått lite gjort.

• Lapinette

Nej mugglan, du minns rätt. Jag har varit med sen i juli 2006 men då hade redan Kokisen, Frullan och Cicci hängt här ett tag. Själv har jag varit aktiv på BT sedan maj 2005!

• Vännerfan

Typiskt nog inget svar hos vare sig chefen eller en av kollegorna. Men jag fick prata med växeln iaf! Där de först inte hittade numret till chefen utan frågade mig vad numret var! Ja, sa jag (kanske lite elakt, men kunde inte låta bli och försökte svara med glimten i ögat), hade jag kommit ihåg det hade jag nog inte ringt via växeln...

Vickan, Ska jag ringa när jag ammar får det max ta 5 min för sen måste han rapa eller byta sida och krumbukta sig och gnälla...

Mugglan, Aha, många och livfulla. Det låter ju bra iaf! Hoppas din magsjuka ger med sig snart!!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge