• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Och där dödade jag tråden! Sorry! Förstår om jag låter okänslig och om vissa härinne kanske känner sympati med exfrun men hon har ett mkt aktivt socialt liv och dem hon inte umgås med har hon nog valt att inte umgås med. Men när hon blir full så kan det gå överstyr och hon kan säga lite vad som helst (har hänt förr)

• MSW

AM: Ojdå! Vad tråkigt att hon är så bitter! Mest för henne själv, man kan juh förstå om ingen tar några initiativ att umgås, om man är rädd för att bli utskälld!
    Håller mig nog till Lappis taktik, håll dig borta!

• MSW
    MSW skrev 2010-04-21 14:19:51 följande:
    Håller mig nog till Lappis taktik, håll dig borta!
    Alltså, jag håller med om Lappis taktik!
  • passionsblomman

AM, Ojsan! {#lang_emotions_ghost} ett ex som spökar till det. Hoppas hon fick ur sig lite i det där utbrottet och får plats för lite annat istället.

Jag fick ju förresten också en sådan där utskällning-i ca 25 minuter-fast hon var alldeles nykter och det är hon och hennes sambo som separerat, för sex år sedan. Och det var min sambo och han som var arbetskamrater och väldigt tighta. Och nu var hon skitförbannad för att jag/vi valt honom "som alla andra" och SÅÅÅÅÅ besviken på mig som nu bevisat det hon inte ville tro om Svenskar-att vi inte är riktiga vänner...

Hjälp! Undrar varför man drar sig undan någon som spelar skuld-kortet jämt...

Apropå vänskap så är jag nog konstig. För jag har några personer i mitt liv som är de som jag tänker på som mina "närmsta vänner". De har en alldeles särskild plats i mitt hjärta och jag har dem med mig som en del av mig. Flera av dem har jag inte sett eller prtata med på flera-ibland många-år. Vi umgås inte eller hörs regelbundet och har egentligen urdålig koll på vad som pågår i våra respektive liv. Men just de kan aldrig ramla av eller falla ifrån. Andra människor passerar genom mitt liv i perioder. Och ibland visar sig någon  egentligen inte vara så mycket till vän och jag har ibland rensat i min adressbok (på den tiden man skrev i en riktig-nu raderar man en kontakt i telefonen istället). Men det känns oerhört märkligt att tänka på att skulle jag gifta mig, eller ställa till med 40-årsfest så är det inte vidaresannolikt att mer än kanske två av de här fem sex personerna skulle komma. En del av det beror på enorma geografiska avstånd, men absolut inte allt. Jo, vi är nog konstiga... 

• Lapinette

pb - så har jag också alltid tidigare haft det ... några vänner från barndomen som är självklara men just nu är de inte så självklara längre. Den ena är ju den jag själv sa åt att dra åt pipsvängen för en så där 5 år sedan och den andra är det bara jag som tar kontakt med ... men hon hör aldrig av sig. Hon har alltid varit sådan, inget illa ment men jag har efter en så där dryga 20 år börjat tröttna samt att det inte känns som vi har något gemensamt längre. Vissa vänner som man träffas känns det som om tiden stått stilla, man kan prata obehindrat med dem men när jag träffade henne senast (och vi har bott ihop, rest massor etc.) så kändes det bara konstlat och fel.

• Lapinette

Nej, man får inse att det inte går att hålla kontakt med folk om de själva inte vill det ... eller hjälps åt.

• Lapinette

Och jag fortsätter vela ang. 40-års fest eller inte. Har haft lite kontakt med vasastans Ost och nu fått svar att man kan äta där för endast extra 3 000 kronor (personal, lokal, tutti) men då absolut knökmax 25 personer. Tanken var då att äta buffen där, sitta vid dukade bord, slippa disken etc. och sen gå upp till oss efter middagen för tårta och champagne. Nu vill Vasastans Ost att man ska beställa buffé + efterrätt men jag skulle då försökta trockla mig ur desserten till kaffe + chokladbit. Men som sagt, helst 20 knökfullt 25 pers är nog för litet .

• Lapinette

F'n, vad jobbigt det är med den är mikroskopiska texten. Det går ju omöjligt att korrläsa vad man har skrivit. Inte för att jag gör det så ofta men ibland vill man ju läsa vad i helsefyr man babblade om innan man postar iväg det.

• fru AM

Lappis: jag velar också. Och jag har inte ens kommit så långt att jag kontaktat catering ... Vet inte om jag orkar. Vet inte om jag vill vara centrum. Detta kanske låter konstigt men jag har faktiskt aldrig haft födelsedagsfest ordentligt. Fyller år mitt i sommaren så det ha aldrig blivit av ... Sedan känns det som om det blir så höga förväntningar på en 40-årsfest. Kanske struntar jag i det tjusiga och bjuder bara in massor av människor på ärtsoppa och punsch och massor av sprit! (Och då ska jag vara noga med att bjuda alla makens och exfruns gemensamma kompisar! )

• _koko_

Hos mig är inte texten så jätteliten? Men ctrl + kan och ctrl - man ju använda för att förstora/förminska allt på skärmen.

BS - Om de är pyttesmå och turkosa/grön/grå-randiga, typ, är det lillebrors. Han använder dem inte så ofta eftersom han är så stor nu och vill pilla på saker när han ska somna, så jag har inte saknat dem. Hoppas Iris är ok!

lappis/AM - Klart ni ska ha fest! Hahaha, det var ju bara några dagar sedan (typ), som du gnällde över att ingen har fest nuförtiden lappis!!
    Känner även jag igen mig i diskussionen kring gamla vänner. Fast jag har gjort tvärtom just nu och sökt upp en gammal kompis på FB som jag sa upp kontakten med en gång i tiden. Tyckte hon bara ville träffa mig när man skulle ha present med sig...

AM - Trist med tajmingen och exfrun, men det kunde ju inte du veta och den enda som kan göra henne lycklig är ju hon själv, om hon släpper all gammal skit.

Nu är det dagishämtning, håll tummarna för att det inte börjar regna igen!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge