• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

pb - jag tvekade faktiskt och funderade på att gräva ned stridyxan och bjuda min barndomskamrat till vårt bröllop men så kändes det fel i maggropen. Jag var orolig att hon skulle "förstöra" dagen, att jag skulle bli nervös bara pga att hon skulle komma men så här i efterhand tror jag faktiskt inte ens att hon hade kommit.

• muggles

Ja fast nu ser det helt annorlunda ut när man citerar flera - förr fick man ju se html:en och inte hjälpte det att editera den - hela inlägget blev iaf ett enda citat. Jahapp, det var ju bra.

• Lapinette

mugglan - skoltema, vad i helsefyr har man på sig då? Jag tänker på rosa pyjamasbrallor och ovreallsjackor.

Har faktiskt funderat på det men undrar om de som bara blir bjudna till lägenheten blir "putt".

• Lapinette

Har aldrig citerat och känner inget behov av det heller .

• BrudSommar2006

Muggles, fast om jag hade kommit till en fest och det pratades om hur trevligt de just haft det på stället innan så skulle man känna sig lite utanför och det skulle bli så uppenbart att man inte hörde till de som räknades så att säga...

• Lapinette

Och varför ska min jäkla mens vara så otroligt regelbunden??!!! Jag har ju räknat med en cykel på runt 29-31 dagar ... så jag skulle slippa den i NY och på semestern i sommar ... men nu envisa hon med att komma exakt på 28 dagar . Har sett henne och känner klart hennes närvaro!

• nennesjuttioåtta

men åååååååh! Hade ju skrivit världens längsta inlägg och så startar PC-jäveln om sig utan förvarning. Eller också stod det i rutan jag klickade bort att jag bara sköt upp omstarten för uppdatering några minuter men påmacen brukar det ändå komma en till förvarning då. Arrrgh, vad var det jag skrev?!"?!

Muggleibuggeli
    hurra för bra värden, men som sagt: hur går ni vidare nu... Vi hade ju också bra värden på allt (makens simmare var ju slöa först men sen var de i topptrim) och för oss är det enda som funkat just IVF. Men för er har det funkat tidigare och kan ju göra det igen men när och orkar du vänta på det? Samtidigt är ju IVF ingen liten kakbit. Och ni har ju världens goaste Moa. svårt val!!!! Kraaaaaaaam!

ehh... vad var det mer...

fester och vänner och nya funktioner. Jag klickade i skrivrutan och tryckte ctrl + och då blev tesxten större. var hittade ni alla nya smileysar?!?!{#lang_emotions_cat}
    jasså, där...

hur som helst. åter från hälsocentralen. Läkaren kände ett hål i magen så nu väntar jag på en subakut kallelse (vad nu det betyder, han sa att det lbir innan jag föder iaf moaahahah....eh?) på ultraljud av både galla och bukvägg. Något var det som brast igår iaf. Jag har ju känt att det varit konstigt där så det kanske var ren otur att det hände på yogan det var ju under en rumpövning och ingen magövning dessutom som det sa KNOCK. Men 4-6 v skulle det nog läka ihop på, trodde han, så det innebär att det inte blir någon mer yoga, antar jag. Synd, för jag hade verkligen velat gå.

Med förhudsmockasiner på nyvaxat golv
  • muggles

Jo jag vet. Men jag tänkte på att vissa bjuder in folk till kyrkan men inte festen när de gifter sig, och det verkar ju gå bra.

Lappis: jo men citera är asviktigt! {#lang_emotions_cool}

Nu fyller jag förresten inte ens ut mina nya tajta jeans - en magsjukekur ngn??? Som viktnedgångsmetod inte att förakta... (dock inte så varaktig)

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge