• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Porchez, det förstår jag. Men du kan gott vara lite glad i stunden hur som helst du med. För oavsett hur det går längre fram så har du ju vunnit en delseger. Skål för det!{#lang_emotions_cheers}

• porchez
    viktualia skrev 2010-04-21 20:21:50 följande:
    alltså det vore asroligt... mitt problem är dock att bilen och/eller jag är lite bokade på helgerna.. men inte i veckorna...  hm... och allra helst hade jag dragit iväg utan sonen.. men svåris... det kan nog sluta med att jag drar till det stora köpC eller centrum av storstan på egen hand nån gång under nästa vecka... lurigt detta!
    förstår, samtidgt som jag faktiskt har svårt att ta mig dit, då det konstigt nog inte finns bra bussförbindelse mellan min håla och centret! utan bil är man handikappad

Lycka till med shoppingen, det är ju ett nöje nu när vi fått så fin "Galleria"

• snaily

Hej era galningar, vad ni skriver! Ska texten se såhär liten ut?! Konstigt med det här nya.

Muggles

Här är en till som är besviken på den uteblivna snickaren!

Ska snart ge mig på projekt ikappläsning av resten av dagen. Har precis varit till jobbet och hämtat en massa mediciner och grejer - Korven är sjuk och mår jättedåligt! {#lang_emotions_throwup} Han har kräkts en massa gånger och har diarré, ligger nu och sover och är helt slut. Man blir ju alldeles bekymrad och ledsen när det är ens eget djur som är sjukt, även fast jag vet att han säkert är på banan snart igen. HUR ska det bli när (om) man får BARN som blir sjuka!? Säkert några gånger värre.

• snaily

Puh - nu har jag läst allt ni skrivit och blivit helt trött i ögonen, så hoppas ni förlåter mitt bristfälliga engagemang. Det har förresten snöat ymnigt en stund och är alldeles vitt ute. Snart ska jag plåga Korven genom att tvångsmata honom med vätskeersättning stackarn, han ser så ynklig ut.

Nenne - FY så läskigt med "hålet"! Kom hit så jag får sy ihop dig genast!

Porchez - GRATTIS till lyckad intervju! Nu hålls tummarna.

PB - låter som din sambo har en riktig "man cold"!

Min man blir heller aldrig sjuk, tror han varit sjuk (som i sängliggande sjuk) en gång på 7 år, och då var det vinterkräksjuka.

Muggles - toppen med bra spermier, men förstår att ni har en del att grubbla på ang ivf eller ej... Jag måste bara flika in att jag mådde fysiskt bra trots alla hormoner och konstigheter, och när man väl satt igång karusellen så kändes det inte som en lika stor grej som det verkade innan... Det jobbigaste var förstås det misslyckade första försöket, och sen var ruvningen påfrestande fast min enda ruvning gick ju rätt bra får jag väl erkänna. Förresten, ni som inte har 13 mil enkel väg till ultraljudsläkaren och 30 mil till ivf-kliniken - vad väntar ni på!? (Våra ivf-försök har kostat en del bensinpengar kan man säga...) Skämt åsido, hoppas ni kommer fram till ett beslut som känns bra för er båda.

BS - Heja Iris, och heja din kommande trådstart!

• snaily
    snaily skrev 2010-04-21 21:14:01 följande:
    Jag måste bara flika in att jag mådde fysiskt bra trots alla hormoner och konstigheter,
    Hi hi, förutom den där överstimuleringshistorien förstås, tänk vad fort man glömmer!
  • porchez

snaily - stackars korven! Hoppas han blir bättre snart

Muggles - Tack, har långt ifrån alltid det självförtroendet, men kännde att är det nån gång jag ska ha det så är det NU!

Har även satt upp ett mål om jag inte får jobbet, och det är att gå raka vägen till chefen och be om löneförhöjning, för jag vet att jag är värd det, men hittills inte vågat. Har peppat mig själv inför det i över ett år, men som sagt inte vågat, vart är självförtroendet då? {#lang_emotions_undecided}

• porchez

Vad är det som hänt med TV-tablån? Jag har nästan inga serier jag följer längre och kvällarna framför datorn istället för TVn bli bara fler och fler... Finns det inga bra serier längre? eller är det jag som missar dom?

Ikväll är det verkligen ingeting att titta på, så nu krypr jag ner i sängen med en bok istället!

God Natt{#lang_emotions_heart}

• Hattis

Oj oj, nu ska vi se hur detta går! 

{#lang_emotions_undecided}

Hm, det verkar ju funka!

• Hattis

Glider in efter en trevlig kväll på Söder i glada vänners lag och upptäcker att ni har varit ruskigt flitiga i tråden.

Först och främst - grattis till att ha kommit så långt Porchez! Heja heja!

Sedan EGO: imorgon tänker jag testa. Inte med de billiga testen som jag kört ett tag och inte med CB digital utan med en helt vanlig hederlig CB. Inbillar mig värre än på flera månader, har förberett med inköp av bulle på kondis som jag kan stoppa i ugnen och på så sätt berätta för maken som Liten gjorde. Iih. Om det inte är ngt så spolar jag nog ned den jädra bullen i toan.

Ska försöka sova. Gaah.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge