• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • _koko_

Ja, det var snaily som tog det! Och med ett lika innehållsrikt inlägg som nennes 11000.

• _koko_

Skönt att korven mår bättre, jag tror man kan vara lika orolig för sitt husdjur som för sitt barn faktiskt. Minns när vår äldsta katt höll på att dö när conny var nyfödd, jag var UTOM mig av oro!

• Mrs  B

koko och muggles = Ja, jag hann faktiskt bli lite kallsvettig.......{#lang_emotions_surprised}

Dricker kaffe, dricker kaffe...... Nån som vill ha????

Max har föresten snappat upp det här med dem här tecknen "...". så nu när han pratar så kan han helt plötsligt sätta upp fingrarna och märka ett ord, men han har ingen aning om varför han gör så.....{#lang_emotions_laughing}{#lang_emotions_laughing} Tokig kille med en massa idéer.......{#lang_emotions_sunny}

• Lapinette

kokisen - japp, en massa orders kom in i slutet på förra veckan och låg så fint på mitt bord måndag morgon. Så glad i början på veckan, så låg idag (tant!).

• Lapinette

Men imorgon ska det slurpas champagne igen! Hoppas bara jag inte har mensvärken från hell ... fast den borde komma idag.

• Mrs  B

Lappis = Jag hoppas också på en skonsam tant men har huvudvärk idag så vi får väl se..... Jag ska iväg på en revy imorgon och hade hoppats på ett glas rött innan. {#lang_emotions_smile}

Maken är snart på hemväg och det ser vi verkligen fram emot. {#lang_emotions_smile} Eftersom flygen är som dem är så har de fått bila ner till Belgien. Tyvärr blir det så nu framöver att maken är hemmifrån mån-fre och bara hemma på helgen, trist som f'n, och man känner sig som en ensamstående, men det är bara att bita ihop och hoppas på att sjukdomarna uteblir.....

• Fru E

Mugglan-värderingen gick bra från första mäklaren, fick precis det vi hoppats på och tycker om personen. Vi ska träffa en till på tisdag men spontant har jag redan valt den första. Fick även reda på att en av våra grannar mittöver ska sälja nu med i dagarna men de vill ha snabb affär och har hus med snedtak (vi har full takhöjd) så husen är inte likadana

Lappis-du får döva mensvärken med champagne

• Fru E

Hur får man bort så att det inte blir så mycket tomrum under det man skriver {#lang_emotions_undecided}

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge