• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Förut skulle man ju göra en extra radmatning mellan styckena och nu är det borttaget. Förvirrat!{#lang_emotions_apple}

Jag gillar det här äpplet, jag kan inte komma på någonting alls som jag skulle kunna använda det till, det är liksom helt onödigt.{#lang_emotions_apple}

• nennesjuttioåtta

Mrs B

*Aaaaaaaaaaahbingoooooooooo*

Lappis 

Jo fast om P hade lämnat mig när vi skulle göra inseminationer och fått barn med en annan och jag fortfarande var utan trots en ny man, så hade jag nog haft svårt för att inte vara bitter. Sen utgår jag ju från mig själv och det hade kommit som en blixt från klar himmel att han skulle hitta någon annan. Exet kanske inte märkte de signalerna för hon var så fokuserad på att bli gravid? Det är ju lätt hänt... Sen att det var några år sen, klart hon borde gå vidare. Men jag vet inte om jag skulle kunna låtsas som ingenting om jag träffade den andra kvinnan och börja hänga med henne. Men jag hade nog kommit över grottmänniskostadiet på fyllan iaf.  

• Lapinette

Jag vet att jag tragglat min jäkla 40-års fest här (snart kommer mina inlägg likställas med en galen bröllopsplanering). Fast det är ju mest för att jag hela tiden velar, vilket inte alls är likt mig. Nå väl, fick igår ett svar från Vasastans Ost att de kan ta emot fler gäster men då blir det mingel i deras lokal. Mingel kan vi ju ha hemma hos oss men det som är skönt att ha det där att man slipper disk, fixa så man har tillräcklig med tallrikar, glas etc. Det kostar 3 000 kronor och då ingår lokal och personal (maten betalar man självfallet för per person).

Kan man ha mingel i en delikatessaffär? Och om vi blir färre än 25 så går det att duka bord där inne. Maken är måttligt intresserad och tycker det är bättre vi har det hemma.

• nennesjuttioåtta

Men vadå extra radmatning, hur får jag ny rad utan att trycka Enter? 

Nu har jag gjort ny rad.

• MSW

HAttis! Så jävla tråkigt! Åh vad jag hoppas att alla som väntar på det där plusset bara kan få det! *kramaR*

Stackars korven!

Spännande med alla jobb att hålla tummarna för!

Nu har jag skrivit färdigt min uppgift. Slutade på 7 sidor! Tänkte jag skulle greja med lite böcker och sen skicka iväg ett mail och höra vilka böcker campusbokhandeln kan vara intresserade av! Och så väntar jag på att fsk ska ringa upp mig så att jag kan kolla att allt verkligen stämmer inför sommarens föräldraledighet!

Fortsätter ikapp läsning!
  • nennesjuttioåtta

Enda gången det blir fina radbrytningar är ju när texten är löpande. Fast jag tycker faktiskt, rent typografiskt, att det är för stort radavstånd för att det ska vara lättläst.

• Lapinette

Visst det här med graviditet är ett känslosamt ämne och kan göra folk bittra men det känns ändå så jäkla långsint och långsint är något jag absolut inte är och har därför så svårt att förstå andra som är det. Jag står mer för "gör något åt saken för f'n eller sluta gnälla - gå vidare!".

• nennesjuttioåtta

sp de tär bättre att skriva 

Lappis: balblablalbalb

än

Lappis

aaoifjaodfoadf

• Lapinette

Men nenne, vad är det med dina rader idag ... och häller???!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge