• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

AM
    Safari. Det har bara blivit så, och så tycker jag om gränssnittet med flikar och favoriter

• snaily

Nenne - ja det är ju trots allt (förhoppningsvis!!) rätt många månader kvar så det kan väl ändras. Tror du själv det är en tjej nu? Eller vet ni till och med?

• Parnassia

Hej på er allihop!

Jag har blivit smygläsare och har fullt sjå med att läsa ikapp bara

Jag röstar nog också på mingel i affären och efterfest hemma Lappis, det låter supertrevligt!

Kan någon tipsa om bra smidig lunchmat som går att förbereda? Vi ska ha vedhuggarhelg och tillresande hjälp ska utfodras. Vi var inne på typ köttfärssås men det känns lite trist. Men samtidigt uppfyller det de viktigaste kritierna: går att förbereda och det är smidigt.

Hoppas korven är piggare Snaily!
    Här blir det lasagne från frysen till lunch och asiatisk fiskgryta från kylen till middag. Micron är min bästa vän.

• Fru E

Nenne-firefox har med flikar, om du menar att man kan ha flera sidor uppe i "samma" fönster.

Hinner inte med när ni skriver idag, försöker lösa mina paprikors kopplingar till december när det kommer nya tider för tuff-tuff paprikorna (sug på den ni )

• nennesjuttioåtta

Snaily
    Jag vet inte, eller VI vet inte, men känslan är en tjej. Och alla andra får killar så någon måste ju få en tjej.

• fru AM

Någon mer som tycker att uppståndelsen kring Madeleine och Jonas relation verkar ha blivit större och långvarigare än om de hade brutit förlovningen NU lite snabbt och snyggt ...?

• nennesjuttioåtta

EA

jo jag vet, men inte samma sorts flikar Stängningskrysset är på fel sida t ex. Uppdateringsknappen sitter på en annan sida... Det är väl en vanesak...

• fru AM

När nu dessutom den norska handbollsbruden trätt fram som hans one-night-stand ... 

• fru AM

Ang prinsessbröllopet så undrar jag om de ens tänkt efter vad brudöverlämning kan tänkas stå för ... Men de är väl inte så analytiska. 

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge