• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

AM - De tycker nog det är en "fin gest". OM de genomför brudöverlämning den 19 juni så lär väl antalet vigslar med överlämning öka explosionsartat i framtiden. Hå hå ja ja suckade rödstrumpesnigeln.

• fru AM

På ett sätt kan jag ändå förstå att det skulle kunna vara en viktig gest för V&D eftersom kungaparet väl varit emot honom som svärson ... men det är det enda jag förstår i det här fallet.

• Telis

AM, jag kanske har missat något, hade exet sagt något om dig på den där festen där hon blev full? Jag såg bara att hon blivit arg på deras gemensamma kompisar för att hon tyckte att dom tagit din mans sida.

Kramar till dig, Hattis! Fy vad fult av kroppen att luras så!

koko, jag kommer gärna och kokar kaffe men jag har lite svårt att säga en dag som passar än. Jag ska få besök av några kollegor nästa vecka men dom har inte kunnat enas om vilken dag än.

BS, klart att du ska starta nästa tråd!!

Hur mår korven?! *orolig*

muggles, vad spännande med ev IVF, det trodde jag aldrig att ni skulle göra!

Cicci, hahaha, vad roligt att du avslöjar din mans födelsedagspresent här och att han smygläser.

MSW, joooo, avhållsamhet är nog faktiskt 100%-igt.

Lappis, jag röstar nog emot mingel i ostaffären. Dels för att alla andra röstar för och dels för att jag tycker att goda ostar luktar illa.

• BrudSommar2006

Micron här är INTE min bästa vän för den är gammal och ful och kvarlämnad av förre ägaren. Den står i ett skåp och vi hittar ingen bra plats för en ny och hittar heller ingen ny med rätt format för att gå in på samma ställe.

• BrudSommar2006

Snigeln, kinesiska testet är bra, stämde på både Iris och Astrid!

• BrudSommar2006

För- eller emot ostaffären beror på hur mysigt det är där.

AM, lika bra att de bryter förlovningen för Kungen kan väl inte acceptera en sån svärson. Fast varför de skulle förlova sig från första början och göra sig till åtlöje är en gåta om de nu hade problem redan då som det skrivs.

• MSW
    Telis skrev 2010-04-22 12:41:31 följande:
     MSW, joooo, avhållsamhet är nog faktiskt 100%-igt.
    Ja.. Om man lyckas hålla avhållsamheten helt 100%igt (vilket inte är helt önskvärt.. ).. Fast Jesus blev juh till iaf!
  • nennesjuttioåtta

Just det, luktar det möglig ost hade då jag haft svårt att koncentrera mig på minglet

Telis

• nennesjuttioåtta

Här är avhållsamheten total, iofs fick vi ju till det i helgen, dock inte då när Nancy höll på att bli våldtagen (om ni läst bloggen kanske ni kan klura ut hur maken kunde ha morgonrock på sig) och nu när jag är så öm i magen lär det ju inte bli åka av direkt.

• nennesjuttioåtta

läste också att vickan och Danne ska ha brudöverlämning! Just de av alla människor (eller vad de nu är, de är väl inte som andra), vad säger prällen om det??!?!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge