• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

Nenne-läskigt med magen hoppas att det fixar till sig snabbt!

Lappis-jag röstar på ostaffären med för då är alla på ett neutralt plan och kanske har lättare att hitta samtalsämnen

• Fru E

Här är det för tillfället sol men för ett par timmar sedan snöade det!

• passionsblomman

Ikapp!

Hattis, En stor kram till dig. Usch vad tråkigt. (hur länge har ni försökt förresten? Förlåt, jag är ibland helt usel på att hålla reda på allas resa i detta...)

Mugglan, vad bra du beskriver ivf-tankarna.! Jag har tänkt varenda en. Grattis till en man som känns omtänksam. Jag kände att min frågade om hormonernas effekter mest för egen del "hur dum i huvet kommer hon att bli" typ. Fast vi har ju haft bra snack och vi är två vi med. Han är bara lite utvecklingsstörd när det gäller att prata om saker...
    Vart man ska sätta sitt stopp...jag tror faktiskt det växer fram och kommer till en precis som det mesta annat.
    Och jättebra sagt om bitterhet också, jag håller med fullständigt. Jag är livrädd att bli bitter för att det liksom äter upp människor så det bara blir ett skrumpet skal av den de hade kunnat vara. Men just för att inte bli bitter måste jag igenom mina känslor och faser så jag sedan bottnar igen.

Snigel, FY vad tråkigt att höra att de vill ha överlämning. Jag blir riktigt besviken. Bra skriven var artikeln också. *sparar*

Lappis, jag skulle gärna gå på fest i ostaffären. Fast jag skulle gärna gå på fest för dig vartsomhelst å andra sidan. Men jag tyckte det lät kul. {#lang_emotions_cheers}

Parnassia, jag skulle laga en jätteladdning med extra matig chili. Jag river alltid i en massa rotfrukter och det gör den matigare än annars. Och så tar jag Röda Kidneybönor och gärna svarta med. Inte vanliga vita i tomatsås. Och så en massa goda vitlöksbröd till. Det brukar vara uppskattat.

Ea, skönt med bra feeling vad gäller mäklaren. Trist med irritation.

AM, den där kvinnan kommer du nog ingen vart med. Hon verkar ha fullt sjå att komma någon vart med sig själv. Låt henne streta själv.

Cicci, ojsan sen tant... Hur skulle maken ta det? Eller hallå maken, hur skulle du ta det?

MSW, glömde förut-vad kul med positiv uppmärksamhet på bussen! Och villken modig person!

Ore, jag har pappershögar i massor, men här på kontoret. Vi behöver skaffa lite olika förvaringssystem här. Bokhyllor och skrivbord och sådant.

BS, vad skönt att höra att Iris är OK efter sin vurpa med gunghästen. KLART du ska starta tården förresten.

Vad var det mer nu då.....

• Lapinette

Jag gillar Heinz vitabönor i tomatsås ... kan äta de kalla direkt ur burken.

• Lapinette

pb - vad gullig du är

Lappis, jag skulle gärna gå på fest i ostaffären. Fast jag skulle gärna gå på fest för dig vartsomhelst å andra sidan. Men jag tyckte det lät kul. {#lang_emotions_cheers}

• Fru E

vita bönor i tomatsår är inte min favvis direkt *ryser*

• Lapinette

Det finns vissa saker jag kan äta direkt från konservburk, vitabönor, majs och så ravioli.

• Lapinette

Har nu börjat droga mig ... känner hur mensvärken är på ingående ... så snart sitter jag här framför datorn och halvsover. Blir så trött av pillrena!

• Parnassia

PB! Min man skulle läsa din inlägg, eller kanske inte förresten... Han skulle älska dig för att du föreslog chili. Det vill han ha, men jag sa nej, för jag gillar verkigen inte konsistensen på bönor...

• Parnassia

Nu ska jag pälsa på mig och H för att hämta E. Här är det snorkallt idag, blåser som tusan. Vinterjacka och tredubbla inlägg för tuttarna gäller.

Är jag inte tillbaka innan kvällen får ni efterlysa mig. Jag kanske har blåst bort...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge