• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles
    Fru E skrev 2010-04-22 13:02:11 följande:
    Nenne-här är dem med avhållsamhet som råder, först alla sprutor och grejs, sedan tant, sedan spottings, sedan vaggisar mot vaginosen och irritation på varandra.  
    VA? Får man inte göka medan man sprutar??? (Jag vet hur ni vill tolka detta men jag  menar medan man tar hormonsprutorna - då vill jag inte göra ivf längre!)

Jag tror inte det luktar mök i ostaffären, det är nog lugnt. Själv skulle jag maxgilla ett sådant arrangemang - lite annorlunda. "Jag var på 40-årsfest i helgen - i en OSTAFFÄR av alla ställen!"

• fru AM

TAck vare Lappis festidé fick jag nu infallet att kolla upp Östermalmshallen som festställe för MIN ev fest. Tack Lappis!!!

• muggles
    passionsblomman skrev 2010-04-22 13:55:25 följande:
      Men i Chili vill jag ha Kidneybönor.
    Håller med du!!!
  • nennesjuttioåtta

mugglan
    Joooo, klart man får göka, men EA kanske inte var så sugen på det då Man blir ju lite öm i buken.

• Lapinette

AM - du ska alltid dra till med något värre !

• muggles

Telis: jasså det trodde du inte? (Är du allvarlig?) Jag trodde det var uppenbart att vi skulle hamna där så som alla andra, det var kanske därför jag stretade emot lite extra. Och nej det är inte bestämt med det lutar väl åt det iaf. Jag kan - för tillfället - tänka mig ett ivf- och ett fet-försök men sen sätta punkt. Men som alla andra så dras vi säkert med och gör en 4-5 försök och sedan sitter vi där med tantjäveln iaf (neggo - jag? Nej då... )

• nennesjuttioåtta

fast det är dumt att göka samtidigt som man tar sprutorna, med risk för att sticka fel.

• viktualia

ang födelsedagspartaj - ska på 30 årsfest i maj och är väldigt nöjd över att det är kuvertavgift och därmed slipper man presentjakten... och festföremålet slipper onödiga presenter...

när jag fyllde 30 bad jag folket ge pengar till bistånd... men kuvertavgift är ju ett annat sätt att slippa onödiga prylar...

• Telis

Nej, vi har bara provat Pampers och Liberos.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge