• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

Nenne-här är dem med avhållsamhet som råder, först alla sprutor och grejs, sedan tant, sedan spottings, sedan vaggisar mot vaginosen och irritation på varandra.

• Fru E

BS-om din maken är lite händig fixar han lätt så att en ny micro passar genom att såga till skåpet lite (om det går)

• Telis

Nu ska jag deklarera. Det som Tinga sa var så lätt. Första frågan är vilken dag vi flyttade in i vår förra lägenhet. Men excuse me, hur fanken ska jag komma ihåg det?! Det är typ sju år sen. Som jag minns det så snöade det men med årets erfarenhet så kan ju det betyda vad som helst mellan oktober och maj.

• Liten med Mindre

koko - kommer gärna nästa vecka med, om vi är friska och pigga nog. Helst må-ons då det bara är ett barn att hantera...

nenne- hoppas magen läker ihop. Låter jätteläskigt!

lappis - delikatessaffären låter lite skoj - men jag tror det blir mer avslappnat hemma. I alla fall skulle jag känna så som gäst.

Sjuk man - jo, han blir så jäääääättesjuk när han är dålig. Att jag sen släpar mig ut med Mindre i lekparken, handlar o lagar mat med bihåleinflammation och annat det är tydligen inget problem. Känner jag efter mindre? Sen vet jag i och för sig att han faktiskt fixar att göra saker oavsett hur trött/sjuk han är, om det verkligen skorpar till sig. Tveksam till hur jag hanterar sånt.

Är det nån mer än jag som frusit ändan av sig ute idag? Mindre verkar inte bekommas av kylan, eller så har hon bättre kläder än mig. O rör sig mer. Attans vad kallt det var.

• Lapinette

Telis - det snöade som bara den när vi fick nycklarna till vår lägenhet också! Det var i början av november 2006 och hela Stockholm stod still. Hade kollegor som sov på kontoret för de inte kunde ta sig hem.

Hmmm... måste gå in och "sniffa" i affären men tror ni inte att all blomdoft (för jag kommer ju att få MASSOR med blommor) tar över?

• nennesjuttioåtta

Nu fick jag rapport från maken att han är på väg hem. Har ni ingen snö på marken i Stockholm, eler? Här har det under natten och fram till nu skrapats ihop en decimeter

• Lapinette

Liten - medan jag kände tvärtom att det blir mer avslappnat i en annorlunda miljö. Många ostar att disktuera osv . Hemma är det lätt att folk hamnar i "öar" dvs de som känner varandra tyr sig till varandra och några sitter i köket, några i vardagsrummet och några i gästrummet. Här blir det mer trångt, knökigt och alla på samma ställe.

• Lapinette

nenne - här kommer det lite snöblandat från himlen men ingen snö ligger kvar på backen.

• Lapinette

Har noterat era röster och det står 5-2.

• nennesjuttioåtta

åh lyllosom inte får något på backen!!! jag hade hoppats inatt, när jag för andra gången släppte ut Nancy som tvekade länge trots min fot i röven om hon skulle gå ut eller inte, att snön som då lagt sig skulle smälta til gryningen. Eller under dagen. Men här snöar det lappvantar fortfarande. Mina krokusar och tulpaner! Och Penséer!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge