• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • _koko_

Hinner bara skriva en jättekortis, för conny kom hem från dagis med ont i öronen. Nu verkar han dock opåverkad igen, kanske ville han bara därifrån. Vi har en tid hos doktorn kl 16 och den tänker jag ta oavsett, conny är ju världsbäst på att inte verka sjuk när han är det (inte ens slö vid 40 graders feber...)!

snaily - I ditt fall heter VAH, jag har VAKat flera gånger (dvs jobbat hemifrån med sjuk/nykastrerad/osv katt).

PB - Lustigt, tänkte också föreslå chili! Synd att det inte gick hem.

telis - Ska du koka kaffe får du nog ta med dig kaffet också, jag har bara bryggdito.

Liten - Fick aldrig iväg overallen idag eftersom det blev så stressigt med conny, börjar känna mig rätt dum... Synd att jag har båda barnen i morgon, annars hade jag kunnat ta en sväng förbi... Oooops, där höll jag på att skriva något dumt. Dina krokar menar jag.

• viktualia

Ego - tjoooohooo! Har hittat en mammakompis via FL och de har just flyttat till ett hus tre kvarter från mig! Var där och fikade nyss och hon var verkligen supertrevlig! *joddlar*

• nennesjuttioåtta

vickan
    henne behöver du inte förvara i källarn då?

• Fru E

Nenne-ja hon hade skrivit på magen till sin man, de satte in två embryon och fick ha ett plus i 4-5 dagar......

Vickan-där ser du! Hoppas att du/ni hittar fler att umgås med nu

• Telis

Vickan, nej, det spelar säkert ingen större roll men för det första gillar jag inte att ljuga överhuvudtaget och för det andra vill jag verkligen inte göra det när man skriver under på heder och samvete. Det är klart att allt ska vara rätt när man lämnar in den.

Lycka till sen, nenne!!

• nennesjuttioåtta

tipsade du om bloggen eller råade jag hitta den alldeles av mig själv? (och i så fall, hur då?)

• Fru E

Nenne-hehe ingen aning! Jag tror aldrig att jag länkade till den...men hon har fått en utmärkelse från expressen där bloggen fanns med

• Fru E

Cicci-ska du testa eller du sticker huvudet i sanden

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge