• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Aleta

Berätta mer!

Fjosok skrev 2010-01-18 19:20:22 följande:
    JO, tänkte skaffa större.Det kanske typ behövs ...
  • Heloise

Håller med Fjällis om blomman och blomsonen!

Ibland blir jag så impad av föräldrar, som av dig blomman, och er andra underbara mammor som kämpar för sin barn, älskar sin barn och tar sig tid med dem. Saker som kan verka enkla men som många föräldrar missar.

Hade en härlig mamma inne på jobbet idag, hennes barn skulle få välja mat men tjafsade fram och tillbaka så mkt att mamman sa ; Nä nu bestämmer jag vad vi ska äta!
    Då bill barnet naturligtvis ha nått helt annat och skrek i högan sky, men mamman bara sa nej du ahde din chans och tog den inte nu bestämmer jag. Trots skrik och gråt och grin så ändrade sig inte mamman och itne skrek hon heller utan hon höll en glad och trevlig ton hela tiden. Sånt imponerar också på mig, har sett alltför mång föräldrar skrika och gapa till sina ungar! Nog för att jag fattar att man blir arg ibland och så är det ju. Det var bara så härligt uppfriskande att se den här mamman som stod fast vid det hon hade sagt men på ett väldigt trevlig sätt.

Jag har opponering i morgon, på några tråkiga användargruppsrapporteringar borde egentligen lusläsa dessa men jag mår illa och har ont i ryggen!

Kul Fjosok!

Fjällis vad är GBS?

Villemoa hur gick det på intervjuen?

• Villemoa

Heloise: det gick bra på intervjun, det kändes så i varje fall. Nu återstår att se om de tycker att det gick lika bra. Rektorn kunde ju dock inte vara med, han vabbade, men jag fick träffa en annan ämneskollega och arbetslagsledaren. Jag gjorde mitt bästa, mer kan man ju inte göra.

Bruttan: låter som att det kommer bli en jättefin ceremoni. "Till en ängel" med Sonja Aldén är så himla fin!
    Hoppas du slipper den där GBS:en, du har haft nog med tråkigheter!

• Heloise

Vad roligt! Håller tummarna, hörru är det inte fun time för dig och din man igen snart?
    Jag ska skaffa mig idiotsäkra stickor den här gången, ska bara vänta och se så jag itne köper i onödan, man vet ju aldrig. Maria lyckades ju bli gravid...

Villemoa skrev 2010-01-18 22:06:33 följande:
    Heloise: det gick bra på intervjun, det kändes så i varje fall. Nu återstår att se om de tycker att det gick lika bra. Rektorn kunde ju dock inte vara med, han vabbade, men jag fick träffa en annan ämneskollega och arbetslagsledaren. Jag gjorde mitt bästa, mer kan man ju inte göra.Bruttan: låter som att det kommer bli en jättefin ceremoni. "Till en ängel" med Sonja Aldén är så himla fin!Hoppas du slipper den där GBS:en, du har haft nog med tråkigheter!
  • Cantaton

Idag blev jag inringd att jobba imorgon. Med något annat än det de pratade om tidigare att jag skulle göra from denna vecka. Får väl se om de tänker sig både och. Men bra att komma dit så jag får en chans att komma in i det iaf.

Nu saknar jag min älskling massor. (Han varit i Åre sedan i fredags.)

Bör väl sova nu för att orka upp imorgon, och trött är jag ju... Men jag har ingen lust.

• lillabruden

haha nä, tror inte jag klarar av att andra ska välja vad som ska sparas o slängas....lika bra o göra det själv Men jag har börjat göra 3höga när jag rensar ut, 1-sparas definitivt! 2-kanske slängas... 3-bränn det! Sen får vännerna gärna hjälpa att flytta istället

Och jag har uppfunnit att plastpåsar är skitbra istället för tidningspapper när man lägger glas o porslin i lådor

Fjällbruttan skrev 2010-01-17 13:45:14 följande:

Ta hjälp av vänner att packa, de brukar se mer klarsynt på sånt som är skräp men som man själv vill spara Och samla tidningar och silkespapper att slån in porslin i.Papperskassar är bra till böcker, oftast packar man ju i kartong men det brukar bli så fruktansvärt tungt med böcker.Lycka till
  • lillabruden

har nyss kommit hem från jobb, har 2nätter till sen är jag ledig 4....ska bli skönt! har massa planerat! middag med vänner och sangria kväll med en gammal klasskamrat jag itne sett på 10år..........!

Passionis, kan bara säga att jag fick denna respons av min mamma när skolan (och jag) berättade om min mobbning 'Ja Jenny, vad ska vi göra åt din mobbning?' Jag var 10år.
    Så kör på!! Din son behöver känna att du tar ställning till hans välbefinnande!!!
    För övrigt tror jag att tjejerna är så för att dem kan helt enkelt. Majoriteter blir alltid för kaxiga....kanske dem ska testa könsfördelning på hans skola?
    Men ett tips kan ju också vara att om han känner sig närmare vän med nån av tjejerna så kanske det blir lättare....
    Lycka till!!

• Heloise

Sitter och småsover med en kopp kaffe och en rapport om en användarstudie som gjorts på pensionärer. Skulle hellre sova i sängen hos Panzer den saken är säker. Dessutom måste jag sminka mig, eftersom jag ser ut som ett lik och jag ska vara på skolan med webbkamera om en timme.

Jag hatar opponeringar!

• Cantaton

Åh jättebra att jag ska jobba idag och vaknar samma tid som jag ska gå hemifrån. Vad hände med mitt kl 7-larm??? (Sov förbi det för att jag somnade först 3?)

Prioriterar dock frukost och en lätt sminkning så att jag vaknar till lite. Vi sa egentligen inte vilken tid jag skulle börja... Jag tänkte mer åka dit så jag var där när de flesta brukar komma.

• Sonja68

Satans, helvetes, jävla, förbannade +?&%¤#z@§x*^¨SKITMORRON!!!!!!

Nu har jag varit preciiiiiiis en sån där HEMSK morsa som jag INTE vill vara (typ som Heloise beskrev här ovan) och gapat och skrikit mig BLÅ på ungarna imorse.

Jag orkade inte tjata om samma sak igen som jag gjort i ett halvårs tid nu, nu vrålade jag så håret fladdrade på dem båda. Och sa att om de inte från och med imorgon slutar att leka, göra grimaser och reta varann istället för att äta sin frukost och klä på sig, så att de inte ens är påklädda vid den tid jag borde vara på jobbet, så då åker jag och lämnar dem ensamma hemma imorgon. Jag kommer en halvtimme försent VARJE morgon. Den äldsta började gråta förstås.
    Såklart att jag inte skulle lämna dem, men det brast för mig. Det hjälper inte hur tidigt jag än stiger upp, hur mycket jag än förbereder med kläder och ryggsäckar och frukost. DEt hakar upp sig när de ska äta och klä på sig.
    De är 7 och snart 5 år, jag ska väl fan inte behöva mata och klä på dem???!!! De klarar det alldelse utmärkt på dagis, varför inte hemma?!?! Men tydligen så är det så jag måste göra; sitta och mata dem sked för sked, var för sig och sedan klä på dem var för sig. Låsa in den andra i rummet brevid medan jag klär den första...?
    Jag VILL verkligen inte skrika åt dem, men de lyssnar inte förrän jag gapar

MEN, i affären hade jag gjort samma som den mamman gjorde. Bestämt själv, låtit ungen låta hur illa som helst, hållt god min och handlat färdigt. Men när det gäller att ta sig iväg till skola och jobb så vet jag inte vad jag ska göra. *olycklig*
    Känns inte som att jag vill slita upp dem kl 5 på morgonen för att de ska hinna äta frukost och klä sig med snigelfart, lek, bus och tjafs i två timmar.

Jag är hemsk, jag vet...

Jävla skitdag det här!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången