• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Heloise

JA det är klart!

Soldemor skrev 2010-01-19 11:48:39 följande:
    Vill ni?
  • Villemoa

Oooooh så spännande! När har du BIM? *visslar för fullt*

Heloise skrev 2010-01-19 11:51:46 följande:
    Vad bra jag har ett par dagar kvar innan jag vet om det blivit nått eller inte. Du testar ÄL när jag testar Grav haha, lätt att hålla koll på dig Annars får jag också beställa idiotsäkra ÄL stickor därifrån!Sonja: you and me both sister! Här äts det VV mat för fulla muggar. går bra än så länge, även om det är skittrist att planera och mäta och räkna, men men vad gör man inte.Idag blir det gulaschsoppa, vi ägnar åt os åt att äta ur den fullproppade frysen.
  • Heloise

De som det visste, indianerna ägnar sig åt att dyka upp hipp som happ 21.23.19 och sist tadaaa 25. Så har de inte kommit efter helgen så kan jag nog våga mig på ett test. Inte för att jag hyser ngr sådana förhoppningar

Villemoa skrev 2010-01-19 11:55:23 följande:
    Oooooh så spännande! När har du BIM? *visslar för fullt*
  • Cantaton

Ni viktväktare, hur tycker ni att det funkar? Jag funderar på att gå med också, fast jag har egentligen inte råd... Dock har jag faktiskt gått ner 1,3kg sedan i fredags - helt plötsligt! Undrar om det kan vara så på riktigt.. Mitt stora problem har varit oregelbunda mattider, så sedan igår ställer jag larm på var tredje timma på mobilen. Äter något när det ringer, men dricker bara te och vatten däremellan. Funkade bra igår.

• Heloise

jag gillar vv, har iofs inte skrivit in mig för att jag itne har råd just nu. Men för mig fungerar det rätt bra att räkna points på egen hand. Jag har ju oxå oregelbundna mattider eftersom ajg jobbar kväll och inte har rast nog att äta på jobbet, så de dagar jag jobbar sent så brukar det bli sen lunch( runt 15) och sedan en lätt middag när jag kommer hem typ soppa eller nått( vid 20:30). De dagar jag är ledig är ju lättare att planera. Jag är jättedålig på att att frukost, oftast för att jag a: inte är hungrig på morgonen och b: sover ganska länge och därför skippar jag oftast frukosten eller äter en väldigt lätt sådan och sedan äter ajg lunch tidigare.

• Cantaton

Du bara följer deras program? Nya eller gamla?

Det låter som jag...

Heloise skrev 2010-01-19 12:19:32 följande:
    jag gillar vv, har iofs inte skrivit in mig för att jag itne har råd just nu. Men för mig fungerar det rätt bra att räkna points på egen hand. Jag har ju oxå oregelbundna mattider eftersom ajg jobbar kväll och inte har rast nog att äta på jobbet, så de dagar jag jobbar sent så brukar det bli sen lunch( runt 15) och sedan en lätt middag när jag kommer hem typ soppa eller nått( vid 20:30). De dagar jag är ledig är ju lättare att planera. Jag är jättedålig på att att frukost, oftast för att jag a: inte är hungrig på morgonen och b: sover ganska länge och därför skippar jag oftast frukosten eller äter en väldigt lätt sådan och sedan äter ajg lunch tidigare.
  • Sonja68

Jag och min man har följt VV-metoden två gånger. Första gången ville HAN gå ner i vikt och jag var mammaledig och hade tid att laga VV-mat åt honom, räkna points osv. Han gick ner 17 kg på 5 månader. Jag blev av med 10 kilon, men det berodde nog mest på att jag ammade och så åt jag ju mer nyttig mat automatiskt, då jag stöttade honom.
    Andra gången var inför bröllopet. Då gick jag ner 7-8 kilo och han 13 kilo på 3 månader.
    Att vi sedan gått upp allt i princip, beror på att vi, efter önskad viktnedgång, släppt allt helt. Man ska ju under en period köra "utjämningsprogrammet" för att ta reda på hur många points ska äta för att behålla vikten på samma nivå. Och sedan försöka hålla koll på det.

Jag gillar Viktväktarnas metod. Man kan unna sig lite gott till helgen om man "sparat" points under veckan. Man får mer points att äta för om man motionerar. En sporre! Inga förbud. Vill jag äta godis för mina dagliga points, be my guest, men jag får ju vara hungrig resten av dagen... Inte så smart. Automatiskt börjar man välja mat som man vet har få points (är nyttig), som innehåller mer fibrer (så man håller sig mätt längre) och man äter hellre en kycklingfilé än en tårtbit. Man väljer bort sötsaker, vitt bröd, minskar ner på pastan, riset, osv och byter ut mot rotsaker, grönsaker och frukt.

VV har många goda recept, men du kan använda dina vanliga recept, bara att du måste räkna ut hur många points de innehåller och anpassa din portion.

Jag har problemet att jag inte hinner laga de goda VV-recepten samt att resten av familjen (särskilt ungarna) inte uppskattar dem så där jättemycket. De vill ju ha sina varmkorvar, fiskpinnar, plättar och annan crap med jämna mellanrum.
    Men jag försöker nu laga vanliga recept som jag försöker göra lite mer "pointsvänliga" och ungarna får sina makaroner och vad det nu är och jag tar rotfrukter istället.
    Okej, igår gjorde jag en kaloribomb till middag, men jag tog själv en liiiiten portione och så drygade jag ut med frukt och grönt åt mig själv.

• Heloise

Jag följer gamla än så länge, men det nya systemet verkar ganska intressant

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången