Tack tanter för ert stöd ♥, vad skulle jag göra utan er
?
Jag frågade dem (när jag gick på som värst) vad de tycker jag ska göra för att de ska äta istället för att leka vid matbordet.
Sära på dem? Sjuåringen sa då; "ja, det vore nog bra. Jag kan äta i vardagsrummet och lillasyster i köket". "UTAN TEVE!!!" vrålade jag...
Kanske värt att pröva trots allt. Sedan så får jag väl sära på dem vid påklädningen också. En klär på sig i sovrummet och en i badrummet. I detta fall är det den lilla som sölar nåt så fruktansvärt; sjunger, pillar mellan tårna, leker med sockarna (de är ju små hundar förstår ni väl?) osv. Detta kan hon göra även om hon är ensam...
Man ska ju stimulera barnen till lek, men mina ungar har sån fantasi att de kan leka med allt. GAffel, kniv, en smörgås, de ser figurer, gubbar och scenarior i precis ALLT!!! Jättepositiv egenskap egentligen, men inte i värsta morronstressen.
Soldemor: Du måste påminna oss närmare, för annars glömmmer jag. Vill ju så gärna se hur det gick för dig!!
Fjällis; hoppas du slipper elaka streptokocker efter penicillinkuren nu. Sen kommer väl svampen som ett brev på posten? Så brukar det vara för mig efter en penicillinkur.
Nu ska jag gå och äta min Naturdietshake och en frukt. Har börjat med VV igår. Känns skittungt, men fan, jag har lagt på mig 8-9 kilo sen bröllopet i april
Det är fan i mig inge kul när man inte kommer i ett enda par av sina jeans längre.
Hoppas NI får en bra dag!