• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Im yours
    Får jag låna birkenstock-repliken av dig?
  • Aleta

Heloise, hos oss är det bokbuss som gäller, var fjortonde dag.
    Då lånar vi högar med barnböcker och en och annan till mamma. Det händer att jag lånar något, men jag brukar alltid ha så mycket att läsa ändå hemma.

Har du läst Huset vid moskén av Kader Abdolah? Jag tyckte att den var jättebra.

• Sonja68

Idag känns det lite bättre. Men jag kom ändå försent till jobbet. Mest på grund av att jag glömde matlådan hemma och fick vända om.
    Igår var det slalomträning för äldre flickan och jag och lilla K åkte bob i pulkabacken 2 timmar. Knata uppför och nerför (ibland åkte jag) en brant pulkabacke ute i friska luften gjorde susen för humöret. Och förhoppningsvis bra träning för rumpa och lår
    Ikväll har jag bestämt att jag ska på Yoga. Ungarna har ingenting ikväll och deras far är också träningsledig. Så då ska banne mig mamma i familjen få sitt!!

Dfk: Vad kul med drama, vem är det som går på det, den yngre el äldre? Jag älskade att spela teater när jag var i skolåldern. hade en dröm om att bli skådespelare... Vi spelade alltid pjäser i skolan till jul och sommaravslutningarna klass 1-6. Tränade hela terminen, fixade kläder, rekvisita, kulisser allt.

I'm yorus: Ljuvlig bolero, en riktig Liz-bolero

Aleta: Hur mår lillflickan?

• Aleta

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om lillflickan. Hon fick stanna hemma idag för hon var hängig och nämnde ryggen. Jag har henne under uppsikt och hoppas, hoppas att hon inte har ont igen.

• Cantaton

Lilla hjärtat.

Aleta skrev 2010-01-20 09:40:10 följande:
    Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om lillflickan. Hon fick stanna hemma idag för hon var hängig och nämnde ryggen. Jag har henne under uppsikt och hoppas, hoppas att hon inte har ont igen.
  • Frulle

Hej alla.

Här skrivs det på!!

Sonja, jag tror nog ALLA mammor blir helt sinnesrubbade ibland! Och ja, dåligt samvete har man typ konstant!! Det är väl det värsta med föräldrarrollen tycker jag.

Canta: hur går det för pappa nu??

Aleta: vad är det med lilltjejen?? Har det hänt något speciellt?

Själv är jag bättre och bättre. Ska faktiskt jobba i morgon tänkte jag.
    Ang stl som jag såg att nån frågade så har jag nu troligtvis en 80 C. Alltså inga megabomber!!

• Soldemor
    Heloise skrev 2010-01-19 16:51:33 följande:
    Håller tummarna Cantaton!Nu ska Panzer ut och frysa och lämna FP grejjer i folks brevlådor. Jag däremmot ska på biblioteket( blir lika lycklig varje gång jag går dit!) och till mormor & morfar.
    Bibliotek = lycka!
  • Aleta

Frulle, lillan har haft oförklarligt ont i ryggen. Magnetröntgen och ultraljud har åtminstone uteslutit det värsta, men läkarna har ingen aning och de är lite oroliga (vilket inte gör oss föräldrar direkt lugna).

• Soldemor

Igår tyckte maken att vi skulle gå på ett step bas-pass. "Det är ju inte så jobbigt nu när du är trött"! Ha ha, nej visst, inte koordinationsmässsigt, vilket innebar att man kunde köra stenhårt = bli ännu mer trött än man redan var. Somnade i soffan. Idag är det en tight dag på jobbet, lämna Solde i Malmö ikväll t sina extrapappor och upp vid 04.30 i morgon för färd till Stockholm via Ljungsbro.

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången