• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Sonja68

Nä-ä!!! Fy vad jobbigt och orättvist och irriterande Blä alltså!
    Men varför får DU betalninganmärkningen, är det för att du är borgenär eller nåt?

• Villemoa

Men gumman *kramar om i massor!!!*

Heloise skrev 2010-03-25 11:40:34 följande:
    Pappa och mamma så klart. Det visade sig att Anita på nordea inte kunde fixa röran så nu får jag en missbruksanmärkning som sitter i i 3 år, det är en "lättare2 anmärkning än en betalningsanmärkning eftersom bara banker och kreditföretag kan se den, men det betyder att vi inte kan flytta, inte låna mer pengar för att gör ett kök etc. Helt jävla låst i ytterligare 3 år. Det värsta är ju att det inte är mitt fel, jag har aldrig missat en betalning i hela mitt liv. Aldrig varit en en dag sen med amorteringar etc. Men det spelar ingen roll.Stackars Anita grät nästan när hon ringde och förklarade att hon gjort allt som stått i hennes makt men hon kan inte stoppa det!
  • Heloise

Jag står på huset och därför står jag på lånet, skitkorkat jag vet, men jag var knappt 18 år fyllda och bodde hemma när det hände och jag ville bara hjälpa mina föräldrar.

Nu har jag pratat med pappa och gapat och skrikit och gråtit, det känns lite bättre nu. Han får göra vad han vill men jag ska inte fortsätta stå på huset. Det hjälper ju inte anmärkningen men det kan iaf inte bli några fler. Tack för kramarna tjejer!

Jag vill inte att ni ska tro att jag är en wt skata, jag är super ordentlig men med jävligt struliga päron!

• Sonja68

Men Heloise, vi VET att du är superordentlig och att det är dina föräldrar som är struliga och DU som får lida för det.
    Du har verkligen mina sympatier gumman!

• Daa

Heloise: Men NEJ, så jobbigt och irriterande.
    *kramar om*

• Aleta

Heloise, så hemskt jobbigt! Massor med kramar.
    Kan de inte införa något system där du kontaktas så fort en betalning uteblir?

Panzer, du fick mig att sitta uppe halva natten igår! Jag var ju tvungen att läsa allt möjligt runt omkring det där Bjästafallet.
    Fruktansvärt, att ingen stoppade detta!

Var förresten med i radio idag, Ring P1.

• Sonja68

Aleta: När då? och ivilket sammanhang? *nyfiken i en strut*

• Aleta

I morse i programmet "Ring P1".
    sverigesradio.se/webbradio/webbradio.asp&Id=164&BroadcastDate=&IsBlock=
    Diverse galningar som jag ringer in och framför sina åsikter.

Sonja68 skrev 2010-03-25 13:49:29 följande:
    Aleta: När då? och ivilket sammanhang? *nyfiken i en strut*
  • Heloise

Mäklaren kommer kl 3 idag, och Anita på nordea jobbar för att fixa så att mamma och pappa kan ta över lånen. Anmärkningen går inte att göra nått åt, men vi kan iaf försöka göra lite damage control

• Sonja68

Aleta: jag lyssnar nu! Du var jättebra

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången