• knyjoy

CAMBRIDGE kuren - tråd 16. Alla nya och gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.htm...
    Tråd nr 14: brollopstorget.se/Forum-2-19/m3385346.html
    Tråd nr 15: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3544775.html

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

Lycka till :)

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd 16. Alla nya och gamla se hit!!
  • Fru i juli 2010

Jag är lite nervös inför vägningen imorgon. Det är måndagsvikten jag skriver upp och sparar på. Men såklart väger jag mig varje dag :) Idag var det upp 1hg sen igår, känns inte bra. Idag sa vågen 67,3 och jag hoppas verkligen på minus 5 hg till imorgon så jag totalt på dessa 14 dagar har minus 6 kg... Men om det inte blir minus 5 hg är jag glad för allt minus såklart!

Hur går det för er andra? Är ni peppade?
    Veckan som kommer är nog min sista vecka på ren kur, sen ska jag äntligen börja äta mat igen och trappa upp på ett bra sätt. Kommer nog köra kombinerat ett tag för att stabilisera vikten.

Kram på er alla!

• emersson

Här går det långsamt som sagt, min första vecka har gått nu, fuskade idag med 4 ostbitar, fyyy på mig, men imorgon blir det allvar igen. Tyckte det gick så lätt alldeles nyss men jag har ju varit sjuk o haft feber och då har man ju ingen aptit alls, nu är den tillbaka kan jag lova, är vråååålhungrig. Men jag är iaf nöjd med en vecka med bara påsar + 4 ostbitar ikväll då..
    Ska väga mig imorgon bitti så ska jag uppdatera vikten, vägde 66,4 i morse, hoppas på att gå ner några hg till imorgon bitti iaf. Ren kur nästa vecka + en massa motion (har inte blivit något av den varan denna vecka)

6 kg på två veckor är ju super, vore kanonglad om jag kunde gå ner i det tempot, grattis :):)

• emersson

Så var det måndag :) Måndagar känns alltid bra för det känns alltid som det kan bli en "nystart" då. Jag är ledig i fyra dagar så nu blir det långpromenad varje dag, min förkylning börjar äntligen ge sig :D
    66,2 var vikten idag, har gått ner 2,2 kg första veckan, antar att det gått extra långsamt då jag legat i dvala 5 dagar av sju, men nu jäklar :D

• Pentan

Är inne på min 10:e vecka på ren kur nu och jag går inte ned i vikt... Har stått på samma vikt i 3 dagar och har denna vecka bara gått ned 0,7 kg. Det suger...

• 7augusti2010

Jag kommer också köra igång med en "nystart" idag måndagen till ära! Är inne på dag 11 men det har inte gått så bra då jag har ätit något mål här och där varje dag. Inte bra! För att inte prata om i lördags då det blev 3-rättersmiddag med gorgonzolagräddsås, tiramisu och flera glas vin när vi hade vänner på besök. INTE bra!
    Emerson, var glad att det bara blev 4 ostbitar ;) Ska nog gå och köpa ketosstickor idag!

Fru i juli, det kan mycket väl ha varit simningen som tog ut sin rätt. Min konsulent rådde mig att ta det ganska lugnt med träning när man går på ren kur just för att man inte får i sig tillräckligt med energi. Promenader i lagom takt känner jag dock funkar bra. Dessutom är det ju fantastiskt väder ute nu!

Ställde mig på vågen imorse, 99.4 kg. Känns otroligt bra att vara under 100 kg men har bara gått ner 3 kg sedan jag startade för 11 dagar sedan och har stått still sedan i torsdags. Så jag vet hur det känns Pentan. Kämpa på så har du snart en 7a först i sifferkombinationen på vågen!! Och förresten så är det ju helt fantastiskt att du har gått ner 20 kg!! Är riktigt imponerad!!

Tack för alla inspirerande och peppande inlägg!!

Dags för dagens första shake och sen en promenad! Nu jävlar kör vi!!

emersson skrev 2010-03-08 08:14:13 följande:
    Så var det måndag :) Måndagar känns alltid bra för det känns alltid som det kan bli en "nystart" då. Jag är ledig i fyra dagar så nu blir det långpromenad varje dag, min förkylning börjar äntligen ge sig :D66,2 var vikten idag, har gått ner 2,2 kg första veckan, antar att det gått extra långsamt då jag legat i dvala 5 dagar av sju, men nu jäklar :D
  • tessomac

Hej allihopa!
    Gått ner 1 kg den här veckan trots att jag fuskat med chevréost och salami i lördags, och ketosen är i full gång enligt stickorna. Jag borde vara nöjd, men jag tycker att det går låååångsamt. Hållit på i 8 veckor på ren kur nu, med i stort sett inget fusk (och isf proteiner och väldigt lite kolhydrater).

Har gått ner totalt 14,2 kg på de 8 veckorna, jättebra i början och mindre bra de senaste veckorna. Har fortfarande nästan 14 kg kvar till min målvikt, så det är inte de sista kilona som hänger sig kvar precis.

Kan det vara så att kroppen ändå protesterar för att den tycker att det gått för fort? Pentan, du verkar ha samma problem.

• Pentan

Ja jag vet inte Tessomac - kanske är det så. Men jag tycker inte att det borde gå så sakta, då jag inte heller är inne på mina sista kilon, utan har 7-10 kg kvar. Man går ju inte på ren kur för att det är roligt - utan för att det ska ge snabba resultat. Jag har inte fuskat en enda gång - så det suger brutalt just nu!!! Ger det hela 3 dagar till, då har jag gått 10 fulla veckor - lossnar det inte då så börjar jag med kombinerad kur.

• Mikabella

Ville bara säga att jag verkligen är imponerad av er! Ni är ju super duktiga! Kämpa på allesammans. Känner ju ingen aver eller har följt tråden, men jag kände att jag bara var tvungen att skicka lite "heja er ni är så duktiga och kämpa på"-kramar. Lycka till allihopa.

• emersson
    tessomac skrev 2010-03-08 11:21:47 följande:
    Hej allihopa! Gått ner 1 kg den här veckan trots att jag fuskat med chevréost och salami i lördags, och ketosen är i full gång enligt stickorna. Jag borde vara nöjd, men jag tycker att det går låååångsamt. Hållit på i 8 veckor på ren kur nu, med i stort sett inget fusk (och isf proteiner och väldigt lite kolhydrater). Har gått ner totalt 14,2 kg på de 8 veckorna, jättebra i början och mindre bra de senaste veckorna. Har fortfarande nästan 14 kg kvar till min målvikt, så det är inte de sista kilona som hänger sig kvar precis. Kan det vara så att kroppen ändå protesterar för att den tycker att det gått för fort? Pentan, du verkar ha samma problem.
    Jag tror nog att kroppen protesterar lite, tänker iaf så för att trösta mig själv ;) Jag har oxå stått stilla nu i tre dagar men men, det ska väl lossna snart tycker jag :)
    Pepp på er, ni är jätteduktiga :)
  • emersson
    Pentan skrev 2010-03-08 11:40:06 följande:
    Ja jag vet inte Tessomac - kanske är det så. Men jag tycker inte att det borde gå så sakta, då jag inte heller är inne på mina sista kilon, utan har 7-10 kg kvar. Man går ju inte på ren kur för att det är roligt - utan för att det ska ge snabba resultat. Jag har inte fuskat en enda gång - så det suger brutalt just nu!!! Ger det hela 3 dagar till, då har jag gått 10 fulla veckor - lossnar det inte då så börjar jag med kombinerad kur.
    Måste bara säga att du är verkligen helt otrolig, vilken karaktär du har, kan du ge mig bara en gnutta av den så skulle det hjälpa mig hur mycke som helst ;)
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd 16. Alla nya och gamla se hit!!