• knyjoy

CAMBRIDGE kuren - tråd 16. Alla nya och gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.htm...
    Tråd nr 14: brollopstorget.se/Forum-2-19/m3385346.html
    Tråd nr 15: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3544775.html

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

Lycka till :)

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd 16. Alla nya och gamla se hit!!
  • emersson

Fru i juli 2010 skrev 2010-03-09 17:33:01 följande:

Jag håller med dig! Saknar det mycket faktiskt! Men vi ska klara detta, eller hur? En gång för alla! Stor peppkram och bra att det finns te :)
    Ja, i sommar kommer det kännas himla bra att slippa gömma sig i stora tröjor och bada i vassen :)
  • spanska flugan
    gumpan skrev 2010-03-09 10:27:54 följande:
    Har varit lite tyst från min sida. Men nu är jag tillbaka och börjar på ren kur idag.Ska försöka (eller jag ska) gå i en månad till att börja med. För nu ska verkligen de sista kilorna bort. Går allt min väg så kommer de sista 20 kilorna bort!!!
    [/citat]
    Samma här!
    Var nu äntligen hos konsulent och det känns som att det var det som behövdes. Ska dit om en vecka igen för vägning + mer pulver
    Pentan skrev 2010-03-09 14:35:42 följande:
    [citat]
    Hej brudar!!Håller ut än ett tag till.Dag 68 på ren kur och visst nu lossnade det lite.79,9 kg - underbart med nytt 10-tal!! Minus 21 kg.Och nu är det bara 12 dagar kvar tills jag ska börja trappa upp!! Tjohoo...
    Vad duktig du e! Grattis till att du börjar på en 7a numera
  • Lexy
    7augusti2010 skrev 2010-03-09 15:46:33 följande:
    Hej och välkommen till forumet. Gud vad härligt med 4.9 kg första veckan!!! Ser att du har nästan exakt samma startförutsättningar som mig gällande både längd och vikt. Jag är 183 cm och började på 114.2 kg i mitten på januari. Fick lov att göra ett uppehåll på ett par veckor då jag blev rejält magsjuk men är nu igång igen. Har nått mitt första delmål som också var 100 kg och satsar nu på att komma under 90 tills jag börjar jobba (är hemma och är mammaledig nu) efter påsk, dvs om 4 veckor. Får se hur det går med det!Ser fram emot att höra hur det går för dig! Stort lycka till!
    Tack så mycket :) Så du har gått ner 14,5 kg måste kännas helt underbart! Lycka till med nästa delmål, det kommer du att klara galant!
  • Tunsji

Vad ni är duktiga allihopa.

Själv har jag klarat 4 veckor på ren kur och gått ner 12.4 kilo. Minskat 9.5 cm i midjan.

• Pentan

Dag 69 på ren kur
    79,4 kg
    Nu är det inte många dagar kvar, mån den 22:a ska jag äääääntligen få trappa upp!

• gumpan

Så då va de tydligen idag som jag börjar. Va tvungen till att ta en semla igår. (svaga lilla jag) Men idag är de dags. Så jobbigt bara att jag är så trött på allt just nu. Har ingen motivation till någonting. Kanske blir bra om man ser lite resultat istället. men men

• Myjoy

Hmm.. mycket har jag hört men vad är en ren kur?

Behöver ju tappa kg inför den stundande dagen. Känner ingen större stress över det än, den stora dagen är ännu långt borta. Men varför vänta? :) livet blir ju så mycket lättare med några extra kg borta.

• emersson
    gumpan skrev 2010-03-10 11:23:10 följande:
    Så då va de tydligen idag som jag börjar. Va tvungen till att ta en semla igår. (svaga lilla jag) Men idag är de dags. Så jobbigt bara att jag är så trött på allt just nu. Har ingen motivation till någonting. Kanske blir bra om man ser lite resultat istället. men men
    Min motivation är oxå som bortblåst idag tyvärr, fuskade idag och åt 3 msk köttfärsås, det är ju så svårt att motstå när man gör mat åt sonen :( nu blir det låååååångpromenad så man får bort det där eländet, imorgon jobbar jag natt oxå, typiskt.
    Men men, det är väl bara o kämpa på ändå :) Motivationen borde ju vara på topp nu när solen skiner o vårkänslorna börja komma ;)
  • 7augusti2010

Tog en heldag inne i huvudstaden idag och njöt av solskenet. Åt en helt gudomligt god ceasarsallad med kyckling till lunch!!! Kollade stegräknaren när jag kom hem och den visade på över 18000 steg så det känns ändå rätt ok att jag fuskade lite idag!!

Hoppas att ni alla mår bra och att ni har framgångar!

• emersson
    7augusti2010 skrev 2010-03-10 19:46:42 följande:
    Tog en heldag inne i huvudstaden idag och njöt av solskenet. Åt en helt gudomligt god ceasarsallad med kyckling till lunch!!! Kollade stegräknaren när jag kom hem och den visade på över 18000 steg så det känns ändå rätt ok att jag fuskade lite idag!!Hoppas att ni alla mår bra och att ni har framgångar!
    Härligt att det inte bara är jag som fuskar ;) Känns som en tröst idag. Jag gick från liljeholmen hem till hägerstensåsen efter fusket så kalorierna borde ju vara borta ;) Plus att jag i morse gick en timmas rask promenad med hunden, måste köpa en stegräknare :)
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd 16. Alla nya och gamla se hit!!