• knyjoy

CAMBRIDGE kuren - tråd 16. Alla nya och gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.htm...
    Tråd nr 14: brollopstorget.se/Forum-2-19/m3385346.html
    Tråd nr 15: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3544775.html

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

Lycka till :)

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd 16. Alla nya och gamla se hit!!
  • Lotta 75

Hejsan,

idag är min första dag på denna CK-omgång, hoppas att det inte gör något att jag hoppar in här hos er.

LÄNGD:164
    ÅLDER: 34
    VIKT START C.K: 71,5
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:Ren
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: 28 dagar = 4 veckor
    SLUTMÅL: Vill gärna ner till 60 - 62
    MOTION: Trampar på min Crosstrainer ca 20 minuter varje dag, samt ett pass på gymmet 1 gång i veckan.

• jemmaj
    Pentan skrev 2010-03-15 14:30:10 följande:
    Vill du gå ned ytterlig 8 kg - stämmer det? Till 60?För i så fall tror jag inte du klara det på 2v.Du kan nog behöva 4 veckor till i så fall.Man brukar snitta ca 2 kg per vecka. Dock kan det snarare handla om 1,5 kg i veckan.Dock så tror jag oxå på LCHF sen. Personligen kommer jag köra mer "gröna" kolhydrater än fett, och bra protein.
    Jag räknar alltsammans, att det blir fyra veckor ren kur, men jag tror inte jag går ner 8 kg på denna och nästa vecka, men trodde jag skulle gått ner snabbare, men har juh stått stilla hela tiden, men pratade som sagt med en konsulent som sa att jag kanske inte förbränner lika fort osv.. men jag kör på bara och ta vecka för vecka, förhoppningsvis så har jag gått ner något denna vecka =)

Får man fråga hur det går för dig, hur länge gick/går du på ren kur osv?
  • jemmaj

Lotta 75 skrev 2010-03-15 16:51:23 följande:

Hejsan,idag är min första dag på denna CK-omgång, hoppas att det inte gör något att jag hoppar in här hos er.LÄNGD:164ÅLDER: 34VIKT START C.K: 71,5REN KUR EL. KOMBINERAD?:RenHUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: 28 dagar = 4 veckorSLUTMÅL: Vill gärna ner till 60 - 62 MOTION: Trampar på min Crosstrainer ca 20 minuter varje dag, samt ett pass på gymmet 1 gång i veckan.
    Lycka till =)

Själv låg jag på 71,2 när jag började men nu efter två veckor ren kur ligger jag vara på 68 =( tråkigt har stått still med vikten .. säg gärna till hur det gått för dig =)
  • emersson

Vill bara säga att nu är jag igång igen :)Känns jättebra efter förra veckans katastof (och helgens). Nu har jag bestämt att jag ska bara väga mig en gång i veckan eftersom jag annars blir så besatt (och sur) när jag inte går ner hela tiden, så nu blir det ingen våg förrän på söndag :)
    Ni är verkligen jätteduktiga alla här som kämpar. Själv har jag väl inte jättemycke att gå ner och mina "välmåendekilon" sitter som berg minst sagt..får se hur lång tid det kan tänkas ta. När man läser här på forumet så verkar vikten 70 och nedåt vara himla sega, jag har själv samma problem tyvärr. Min vikt fastade totalt på 66,2, har inte vågat väga mig efter 4 dagars frossande men på söndag så ska jag väga mig igen.. :)

• emersson

Lotta 75 skrev 2010-03-15 16:51:23 följande:

Hejsan,idag är min första dag på denna CK-omgång, hoppas att det inte gör något att jag hoppar in här hos er.LÄNGD:164ÅLDER: 34VIKT START C.K: 71,5REN KUR EL. KOMBINERAD?:RenHUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: 28 dagar = 4 veckorSLUTMÅL: Vill gärna ner till 60 - 62 MOTION: Trampar på min Crosstrainer ca 20 minuter varje dag, samt ett pass på gymmet 1 gång i veckan.
    Välkommen hit :) Vi är lika gamla o väger typ lika mycke och jag vill oxå gå ner till runt 60 :)
  • emersson
    Pentan skrev 2010-03-15 14:31:33 följande:
    P.s min blogg om någon är nyfiken...www.nogg.se/minresa
    En jättebra blogg verkligen, du är så himla duktig pentan :) man får verkligen inspiration av dig, tack :)
  • jemmaj
    emersson skrev 2010-03-15 21:55:54 följande:
    Vill bara säga att nu är jag igång igen :)Känns jättebra efter förra veckans katastof (och helgens). Nu har jag bestämt att jag ska bara väga mig en gång i veckan eftersom jag annars blir så besatt (och sur) när jag inte går ner hela tiden, så nu blir det ingen våg förrän på söndag :)Ni är verkligen jätteduktiga alla här som kämpar. Själv har jag väl inte jättemycke att gå ner och mina "välmåendekilon" sitter som berg minst sagt..får se hur lång tid det kan tänkas ta. När man läser här på forumet så verkar vikten 70 och nedåt vara himla sega, jag har själv samma problem tyvärr. Min vikt fastade totalt på 66,2, har inte vågat väga mig efter 4 dagars frossande men på söndag så ska jag väga mig igen.. :)
    Lycka till =) det kommer gå jätte bra :D
    Själv var jag dum och vägde mig idag IGEN, samma vikt , fortfarande så står man still =( men som du sa 70 vikten verkar vara seg där ... men ska lova mig själv o inte väga mig heller förräns på söndag haha får be någon gömma undan vågen annars kommer jag bli galen och väga mig

Angående helgens frossa...njut bara njut, ja mena nu ska man juh gå utan mat ett tag så se det inte som något negativt haha mat är underbart juh :D

Hur länge ska du köra ren kur??
  • Lotta 75

Hej allihopa.

Jag tackar för ert varma välkomnande. Då har vi lagt ytterligare en dag till ända och förhoppningsvis tappat lite....!

Visst kan man känna sig manisk att hela tiden springa och väga sig varje dag för man blir ju så glad hela tiden vågen visar ett lite snäpp neråt. Men jag tror nog mest att man förstör för sig själv. Tex den dagen då man har stått still eller till och med gått upp lite grann. Kanske för att man inte har fått i sig för lite vatten, eller att det är dags för att ha sina "röda dagar" i månaden.

Då jag har gjort några små omgångar med CK förut, så jag har gått från att väga mig varje dag (både morgon & kväll) till att endast göra det en gång i veckan, har även bett sambon att gömma vågen och endast ta fram den på min bestämda vägningsdag.
    Och jag kan känna att jag inte har samma press på mig längre.
    Så jag kan verkligen rekommendera dett till er andra.

Ett annat lite tips på att få i sig vatten som jag fick från min konsulent är att ta med sig en ½-liters flaska med vatten i bilen eller på bussen på väg till och från jobbet och innan du kommer fram skall den vara uppdrucken. Detta funkar verkligen jättebra och jag tycker att det är den liter man vatten som jag inte behöver kämpa för att få i mig, utan den slinker bara rätt ner.

:)

• 7augusti2010

Räknade ut mitt BMI idag igen för första gången sedan jag började med Cambridge och kunde konstatera att det hade sjunkit från 34 till 29.5! Jag lider därför inte längre av fetma utan tillhör nu istället kategorin överviktig!
    Tror jag aldrig har varit så glad för att vara överviktig!!! ;)

Kram alla!

• jemmaj

Grattis grattis, vad kul o höra :D

Vilken känsla när man ser att det händer något
    Har du långt kvar med cambridge?

7augusti2010 skrev 2010-03-16 09:56:09 följande:
    Räknade ut mitt BMI idag igen för första gången sedan jag började med Cambridge och kunde konstatera att det hade sjunkit från 34 till 29.5! Jag lider därför inte längre av fetma utan tillhör nu istället kategorin överviktig! Tror jag aldrig har varit så glad för att vara överviktig!!! ;)Kram alla!
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd 16. Alla nya och gamla se hit!!