• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Bluebride

Nej, vi har vit, blå och lila och klänningen är faktiskt vit och blå och inte svart :)

snuttfia skrev 2010-01-25 20:16:12 följande:
    Bluebride, jag tycker den var söt :) Hade ni svartvitt tema eller hur var det? *senil* Tycker iaf att klänningen var både söt och tuff :)
  • Tattoo82

snuttfia - Tack! Ja det var jag som hade lite problem med monogrammet men det löste sig.

• jaao

Snuttfia, jag tränar styrka 3ggr/v och pilates 1g/v, det är ju sååå beroendeframkallande.

Emsan, Vi kommer ta mitt efternamn. Barnen vill inte byta och min blivande är rädd för att de ska bli diskriminerade i framtiden om vi tar hans icke-svenska namn.

tattoo, jättefina kort! Jag ska göra mina på torsdag... med risk för att ha snott många ideer från Fröken strössel hmmm

• snuttfia

Jag blev så inspirerad av tattoo så jag sitter med mina inbjudningar nu :)

• CiaLovesAndreas

På tal om inbjudningar så ligger nu våra färdiga för att postas imorgon. Så nu är det väl på riktigt gissar jag

• majsan801

Så spänd. Inbjudningarna kommer fram till folk imorgon. Inte många som vet att vi ska gifta oss bara de allra närmaste som ska vara involverade i själva bröllopet. Ska bli så underbart skönt att slippa vara hemlig längre. Vi hade eg inte tänkt skicka förrän i slutet av feb men tyckte att det var så jobbigt att vara hemliga så vi skickade dem nu. Vi gifter ju oss dessutom en fredag och ska ha barnfritt så då kan folk behöva ha lite längre tid på sig att fixa allt.

Pysslar med gästpresentationen till festprogrammet. Kommer ta forever men det kan vara bra att skriva ner nått när man kommer på. Sen är det några som tackar nej är det ju bara att ta bort deras. Men detta är faktiskt kul att pyssla med. Bara gästpresentationen kvar sen är festprogrammet klart.

• CiaLovesAndreas

majsan,
    Jösses! Jag har inte ens börjat fundera på festhäftet än, kanske är hög tid att göra det snart då. För nu ligger jag ju efter

• Ananias

tatoo-kul att man inspirerat någon=)..ja stod ute i minus 100 grader typ när ja eldade på..fick inte vara inne för gubben..luktade som hela huset brunnit upp då

• Tattoo82

Festprogrammen har jag inte heller börjat fundera på än... *stressad*

ananias - Haha, stackare! Jag har stått under köksfläkten, lukten försvinner rätt fort. Får ta några i taget.

Nä, dags att sova. Ska börja jobba imorrn efter nästan två års mammaledighet...

• snuttfia

Heja Tattoo, lycka till imorgon :) Det är en chock att börja göra något igen, men jag tyckte det var skönt att få vara lite vuxen ibland också...

Nu ska jag bara klistra fast sigillen som jag redan gjort färdiga i förväg och skriva på kuverten så är våra inbjudningar klara att postas :) Det är inte så myket pillgöra med våra, bara att skära pappret, riva ett annat papper, vika och tejpa lite. 15 st gick som en dans när jag väl kom igång :) Orkade inte köpa mer papper heller efter vi bestämde att bjuda in tre till par/familjer så sambons pappa får klara sig utan inbjudan, vi har ändå ingen adress till honom så han får inbjudan med e-post. Då räckte papprena precis för jag klarade mig utan att göra fel tack och lov :)

Ett tips som jag fick på panduro är att göra sigillen på plast i förväg och så kan man göra massor på en gång och så klistra fast dem på kuvert eller inbjudan efteråt. Jag gjorde dem på oh-film för laserskrivare, den är ju värmetålig. Tror hon föreslog hård plast men jag minns inte riktigt. Testa ett och se om det går att få loss bara :) Jag sabbade näligen några innan jag kom på hur man gjorde, den lackstången till limpistolen var lite geggig och när sigillstämpeln blev varm så kletade de ihop totalt, fick använda handsprit för att få loss det från stämpeln sen... Hade nog inte varit så glad om jag fick slänga massa dyra papper för att jag kletade med lacket det sista jag gjorde

Svar på tråden MAJ 2010 del 4