• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Emsan o Davve

SÅ!
    Nu har jag (hoppas hoppas) kommit igång med min "komma-i-brudklänningen-träning"! Idag var första träningspasset på myyyycket länge (tränar hemma, det blev ZUMBA och träningscykel). Kan föresten rekomendera ZUMBA, helfestligt, det känns som om man är på en fest ( - svetten och de håliga mjukisarna då). Det kanske kompenserar de enorma mängder kolatårta som jag satte i mig i helgen (det är ju ändå MIN födelsedag, man ska ju UNNA sig nåt då...), så förhoppningsvis ligger jag på plus, minus noll..haha!

Bluebride: Vilken FIN gåva ni har fått!
    Snuttfia: Finfin klänning och fantastisk ring (tänker nåt liknande) och jag blir sugen på att kolla ringar igen, NU!

Försöker också att få in det gamla, som jag också har fått (mormors mors halsband tror jag. Min mamma ville köpa nåt blått strumpeband, klänningen ä ju ny och låna nåt...det löser sig säkert :)

• a n n a

jag har oxå kommit igång med träningen - ska ha en klänning där det "krävs" välformade axlar och armar, tur man har en karl som kan agera personlig tränare och ge de rätta övningarna t mig och mina hantlar ;) så idag till mästarnas mästare är det dags att träna igen... :)

• CiaLovesAndreas

Huh så hurtiga ni är!
    Själv är jag urusel på att komma igång. Försöker dock hålla mig borta från godis och sånt.

• snuttfia

Zumba tipsade han som höll introträningen om. Jag har aldrig gått ett pass i något utom yoga och gillar inte riktigt att flåsa ikapp med andra Får se när jag kommit i lite bättre form, kanske jag vågar prova då...

Jag brukar ju vara värsta anti-hurtbullen, men tror jag hade bra timing när jag började för jag känner mig riktigt peppad. Plus att det är skönt att släppa skolan och det hyfsat hektiska hemmalivet ur tankarna ibland ett tag. Hoppas det ger något resultat också :) Vet också att jag blir grymt beroende av socker så jag försöker låta bli sötsaker också och helst mjukbröd också. Går väl sådär just nu men jag kanske blir peppad om träningen ger lite resultat :)

• CiaLovesAndreas

Kanske skulle ta och damma av Wii-fit
    Som du snuttfia säger, att ser man bara att det ger resultat så blir man ju peppad.

• Bluebride

Emsan o Davve skrev 2010-01-26 19:37:25 följande:

Bluebride: Vilken FIN gåva ni har fått!
    Ja den är inte dålig
  • gutebrud10

Så duktiga ni är med träning, har försökt komma igång oxå men först kräksjuka o nu dunderförkylning får hoppas det släpper snart.

Ska ni alla göra era festhäften själva? Jag fick tips om att låta toastmastern göra det så det blir en överraskning för oss oxå. Givetvis kommer vi att säga hur utformningen ska vara och bordsplacering o dyl men det kan ju va kul om de kan hitta några gamla bilder på oss el nått annat skoj kanske.

• snuttfia

Vår toastmadam ska göra festhöftet. Jag har lovat henne att skicka bordsplacering och presentationen av gästerna åt henne bara. Och så gör jag nog omslaget själv också... känns tokskönt att slippa! Och spännande att se... Häromdagen frågade hon mig om superhjältar, mycket mystiskt... Blir kul att se vad hon hittar på :)

• snuttfia

hihi, festhÄftet ska det såklart vara. Tror inte hon höftar till det om jag känner henne rätt ;) Har nackspärr så jag skriver som en kråka, ena armen vill inte vara med riktigt...

Svar på tråden MAJ 2010 del 4