• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Bluebride

jag har inte heller börjat med festhäftena och jag som ska skriva allt för hand, kanske ska börja skissa lite mer på dem, det enda som jag vet säkert är ju korsordet. Gästpresentationen kanske man kan spåna lite på.

• ar100522

Mina inbjudningar har kommit fram och vi har fått våra första ja. Känns pirrigt.
    prästen ringde igår och undrade om vi fått klar klartecken att ha bröllopet kl. 15. Jag sa att det var klart. Han menade att det skulle vara en konfirmation då och det inte allt var säkert.... Blev arg och sa att jag ringer upp efter jobbet. När jag sen ringde var det lugnt... Konfirmationen ska vara kl. 12 i samma kyrka. Fördelen är att en är utsmyckad med blommor men nackdelen är att vi skulle fota däruppe innan. Vet inte om det går nu. Inte kul.

• jaao

Vad ska man ha med i festhäften? Behöver man sånna?
    usch, jag har verkligen nollkoll!

Funderar över om jag ska skicka ut inbjudningarna före min födelsedag, efter den eller dela ut inbjudningarna på födelsedags festen. Om jag inte skickar innan finns risken att någon försäger sig men det känns lite tidigt...hmmmmmmmm

• Ananias

jaao- det är väl inget måste men ser fint ut tycker ja.
    i vårt har vi välkomstsida där vi tackar för att de kommit
    en sida med historia om kyrkan. 2 sidor med vett o etikett på skojvis=)..meny, presentation av matservisen o vart maten kommer ifrån. dj toastmaster osv. en sida med roliga historier ang äktenskapet. o en sida är än så länge tom...,vet ej vad som ska vara där

• jaao

Ja, det kan jag hålla med om, att det ser fint ut alltså.
    Tack för att du delade med dig, känner mig lite klokare nu!

Ananias skrev 2010-01-26 09:32:06 följande:
    jaao- det är väl inget måste men ser fint ut tycker ja.i vårt har vi välkomstsida där vi tackar för att de kommiten sida med historia om kyrkan. 2 sidor med vett o etikett på skojvis=)..meny, presentation av matservisen o vart maten kommer ifrån. dj toastmaster osv. en sida med roliga historier ang äktenskapet. o en sida är än så länge tom...,vet ej vad som ska vara där
  • Bluebride

Behöver man väl inte, men det kan vara roligt. svägern hade det men inte brorsan

jaao skrev 2010-01-26 09:24:54 följande:
    Vad ska man ha med i festhäften? Behöver man sånna?usch, jag har verkligen nollkoll!Funderar över om jag ska skicka ut inbjudningarna före min födelsedag, efter den eller dela ut inbjudningarna på födelsedags festen. Om jag inte skickar innan finns risken att någon försäger sig men det känns lite tidigt...hmmmmmmmm
  • Bluebride

Menyn blir lite tråkig för vår del, består av älg med potatisgratäng och tårta

• snuttfia

Asch då, inte blir det tråkigt :) Ni får bara döpa det till nåt roligare än älg med potatisgratäng Stekt älg? ungsstekt? filét? Nån annan bit? typ Huvudrätt: "Marinerat ugnsstekt älgfilét med potatis au gratin med rårörda lingon och smörslungade grönsaker" Efterrätt: "blablabla-tårta pyntad med nåtsomlåtertjusigt, kaffe/te samt en liten kaka/chokladbit/avec" eller vad ni nu har :) Man får vara kreativ! Skriv vad ni bjuder att dricka till också ex: "serveras med mineralvatten eller kolsyrad dryck eller xxxx-vin av den och den årgången/lättöl" och så skriver ni vad ni har för bröd och sånt för att fylla ut... Kommer att bli superbra :)

Bluebride skrev 2010-01-26 10:14:32 följande:
    Menyn blir lite tråkig för vår del, består av älg med potatisgratäng och tårta
  • Bluebride

tack för förslagen, får se vad svärmor komponerar ihop. Gubben ansvarar för maten

• Hannaibröllopstankar

Snuttfia, du är ju bara för roligt... tack för dagens skratt ang menyförslagen.

Du har helt klart rätt, den enklaste maträtt kan låta hur fin och avancerad som helst. )))))

Svar på tråden MAJ 2010 del 4